Dit zijn de drie skills voor de eventprofessional van morgen...
De eventbranche in Europa mag blij zijn met het European Industry Survey onderzoek van LiveCom Alliance. Dat onderzoek legde over 2023 bloot dat ten opzichte van 2019 onze branche nog 10 procent achterloopt op de omzet van 2019, maar dat doet met veel meer events en evenveel mensen. In het onderzoek is ook gevraagd naar de skills en vaardigheden van de eventprofessional van morgen. Daar kwamen 3 vaardigheden uit naar voren.
Volgens de respondenten van het LiveCom Alliance onderzoek zijn dit de drie skills voor een eventprofessional in de wereld van marketing en communicatie events:
1. Creativiteit
2. Interpersoonlijke en relationele competentie
3. Zelfmanagementcompetentie
Los van die vaardigheden legde het onderzoek bloot dat er in 2024 een enorme vraag naar 'personeel / collega's' zal zijn. De zogeheten employment forecast 2024 is slechts een grafiek, maar legt een enorme uitdaging bloot. Als het gaat om full time banen in de eventindustrie wordt een toename van 19 procent en een toename van 60 procent als het gaat om de behoefte aan freelancers/parttimers.
In de grafiek wordt visueel gemaakt welk deel van de ondervraagden toename of afname van het aantal personeelsleden verwacht:
Meer over het LiveCom Alliance onderzoek 2024:
-
De staat van de eventbranche: minder omzet, zelfde aantal collega's, meer events
19-01-2024Een groot Europees onderzoek onder 233 eventbedrijven (merendeel bureaus) door heel Europa geeft een helder beeld van de eventbranche voor en na COVID. Cijfers uit de wereld van live communicatie en experience marketing (events binnen de marcom-mix) van 2019 (pre COVID) en 2023 geven een helder beeld: afname omzet...
-
De toekomst van de eventbranche: aantal banen zal in 2024 flink toenemen
19-01-2024Het jaarlijkse onderzoek van de Europese LiveCom Alliance geeft altijd een heel goed beeld over wat geweest is, maar zeker ook wat komen gaat. De respondenten van de grotere bureaus uit Europa doen een duidelijke voorspelling: de werkgelegenheid in onze industrie zal enorm toenemen in 2024.
-
Live zit in de lift: CMO ziet events als onmisbare schakel, omzetgroei en uitdagingen
15-12-2023IDEA (Independent Dutch Event Association), de organisatie waar de toonaangevende bureaus van Nederland de krachten bundelen, komt met een indrukwekkende white paper over de status van live, events en beleving binnen de marketing- en communicatie van bedrijven, merken en overige organisaties. "Het merendeel van de...