De+EventTrends2024+in+de+praktijk%3A+creatieve+uitbarsting%3F+Kijk+maar%2E%2E%2E
Nieuws

De EventTrends2024 in de praktijk: creatieve uitbarsting? Kijk maar...

Eén van de beschreven EventTrends2024 is de Creatieve Uitbarsting. Daarbij is de voorspelling dat na 1,5 jaar van events en live ontmoeting inhalen, waarbij de ontmoeting echt centraal stond: weer echt samenkomen om het samenkomen. Maar nu mag het echt weer en dus springen we van het gebaande pad af. Creativiteit is altijd de basis van ons vak, maar nu springen we uit de ban...een uitbarsting! (Foto en video: BEA World)

In het online magazine #EventTrends2024 wordt een soort voorzet gegeven hoe we die creatieve uitbarsting invulling kunnen geven:

"Onderscheiden met creativiteit, geholpen door een onzichtbare AI-assistent en gedreven door de wetenschap dat een bezoeker of enorme meerwaarde komt halen, of zich totaal wil laten verrassen en het liefst allebei."

Maar het is natuurlijk prachtig om te kunnen kijken naar voorbeelden die deze creatieve uitbarsting vormgeven. Wat te denken van deze events van een uitzendbureau en eentje van Netflix:

Netflix en hoe een filmpremiere nooit meer hetzelfde zal zijn...

Première van de film '2022’s TROLL' wereldwijd in Oslo. NETFLIX vroeg ons om hulp om de kracht en schaal van de Troll te laten zien, waardoor dit evenement iets extra's kreeg voor 800 genodigden uit de industrie, kijkt het Noorse bureau Fieldwork - member of 27 names terug.

"NETFLIX wilde onze hulp bij het bedenken van een manier om de kracht en schaal van de Troll te laten zien en dit evenement net dat beetje extra te geven. Bijna elke NETFLIX-lancering heeft dezelfde uitstraling - schone, onberispelijke installaties die hoge productiewaarde communiceren en een omgeving voor het glamoureuze. Onze aanpak daagde NETFLIX uit, omdat deze zeer verschillend was van de norm. Ons plan? Neem het iconische Colosseum en stel het op als een gehavend symbool van de kracht van de troll, een plaats die hij mishandelde op zijn weg door Oslo (zoals te zien in de film). Laten we de locatie vernietigen voor een Troll-achtige ervaring voor meer dan 800 mensen, met op maat gemaakte projectiemapping op het dak van de koepel, compleet met Auro 3D-geluid en setdesign buiten en binnen, waarbij een vernietigde locatie wordt getoond.

Elk element van de ervaring was visueel en auditief gecreëerd om de omvang en kracht van de Troll te communiceren, waardoor een unieke reis ontstond vanaf de ingang helemaal tot aan de filmzaal.

 

BOEMM! kiest aan de hand van Meetmarcel voor hels concept

Lieven Bonamie (BOEMM!) was al voor het winnen van de BEA een gelukkig man. Aan de collega’s van Eventnews.be liet hij weten: “Er waren bijzonder veel partijen bij deze productie betrokken: ons team, meetmarcel, Abattoir Fermé, John&Jane, KRENG… Toch was iedereen mee in het verhaal en heeft iedereen een onschatbare bijdrage geleverd aan het eindresultaat. Naar mijn gevoel hebben we echt iets uitzonderlijks gedaan, wat nog nooit eerder in België gedaan is. We hebben de platgetreden paden verlaten, en zo een nieuwe norm neergezet. Ik heb dan ook nog nooit zoveel complimenten voor een event mogen ontvangen.”

De hel als basis voor een evenement om het 6-jarig bestaan te vieren om 1250 klanten, toeleveranciers en relaties? Soms moet je er niet te veel woorden aan vuil maken en gewoon kijken:

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.