Gouden Giraffe Event Awards: ZAAM wint categorie Congressen / Kennisoverdracht
GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS - ZAAM, de samenwerking tussen ruim 20 voortgezetonderwijsscholen uit de regio Amsterdam, was de winnaar in de categorie Congressen / Kennis Events. 'Dit evenement heeft de wereld een stukje beter gemaakt. Het emotioneert ons nu nog', lieten bureau SVP Sfeerbeheer, Event StoryBoard Canvas en opdrachtgever ZAAM samen weten. Het event leidde onder meer tot ideen en plannen vanuit scholieren, medewerkers, die ook echt uitgevoerd zijn/worden.
De categorie Congressen / Kennisoverdracht was dit jaar enorm sterk, tot grote tevredenheid van organisator EventBranche.nl: 'Deze categorie staat geheel in lijn met wat we met #jointheLIVErevolution uit willen dragen. De term congressen blijft grijs klinken, maar de invulling van de inzendingen en zeker de genomineerden in deze categorie geven een helder signaal: Kennisoverdracht en dus live communicatie zijn enorm krachtig binnen een context van beleving, transparantie en slimme interactieve concepten. ZAAM wint met een event dat eigenlijk een heel ander event zou zijn (lees daar alles over hieronder), Get in the Ring is een inmiddels internationaal, pracht van een concept waar de basis is dat startups zich in een boxring al battlend voorstellen aan potentiele investeerders, Coca-Cola Open is een aaneenschakeling van 60 events waar in huiskamers door heel Nederland niet alleen stakeholders, maar ook kritikaster en derden om een multimediale tafel werden gezet en openheid, interactie, discussie centraal stonden rondom de nieuwe missie van het wereldmerk, Amsterdam Security Convention was een prachtig scenariobased congres en The Ocean Cleanup was een combinatie van volledige transparantie over het project, verpakt in een parel van een evenement, met een hoog effect. Kortom een categorie die symbool staat voor de krachtige toekomst van live communicatie en eventmarketing.'
Winnaar Gouden Giraffe Congressen / Kennis Events
Casenaam: Zaam 5 jaar The Battlez
Inzender: SVP Sfeerbeheer / Event StoryBoard Canvas
Opdrachtgever: Stichting ZAAM
Hoofddoelstelling:
Hoofddoel van de opdrachtgever was het bedanken van de medewerkers voor de inzet van de afgelopen 5 jaar. Op ons advies is met de stakeholders: (staf)medewerkers (o.a. leraren) en leerlingen een Event Design sessie georganiseerd m.b.v. de Event StoryBoard Canvas. Dit resulteerde in het bijstellen van het hoofddoel naar: Hoofddoel van de stakeholders in eigen bewoording: ‘We willen de investering in tijd en geld voor een feest en congres liever investeren in de verbetering van de scholen. Onder meer door kennisuitwisseling, de opstart van een platform voor samenwerking en door verbetering van communicatie.’
Effect:
Het event concept heeft de verwachting ruimschoots overtroffen. 5 oktober werd officieel omgedoopt tot De Dag van de Leraar en Leerling Bestuur was tevreden met 9 deelnemende scholen. De naamsbekendheid is gigantisch gestegen met 1100%. Er is een budget besparing van 60% gerealiseerd. Met als belangrijkste resultaat dat er communicatie en verbinding is ontstaan tussen leraren en leerlingen, tussen leerlingen van verschillende scholen, tussen leraren van verschillende scholen en tussen bestuur, leraren en leerlingen. Wederzijds respect en het gevoel bij leerlingen, leraren en medewerkers dat er daadwerkelijk naar ze geluisterd is. En het bestuur heeft besloten een innovatie platform te starten!
ZAAM publiceerd op haar eigen site al een overzicht van de ideeen die met extra budget uitgevoerd gaan worden. En zo veranderde een event om het 5-jarig bestaan te vieren in een event dat de toekomst van de scholen verbeterde. Kijk maar eens naar de winnende plannen:
De ZAAM prijs | Het Zuiderlicht College – Meer beweging & gezondere levensstijl
Graag willen wij een ruimte waar leerlingen overdag kunnen dansen en na schooltijd huiswerk kunnen maken. Daarnaast zouden wij in de kantine, tijdens het ontbijt en de lunch, voor weinig geld een groter (en gezonder) aanbod willen bieden aan de leerlingen.
De Woltjer Stichting prijs | De Vinse School – Geen gepest
We willen pesten voorkomen door met leerlingen een voorstelling te maken. Deze voorstelling laten we zien aan andere klassen en op andere scholen en daarna gaan we in gesprek met leraren en leerlingen dmv een nagesprek en een workshop.
De Rabobank prijs | Het Sweelinck College – Goed gedrag moet beloond worden
Iedere docent heeft de Sweelinck app op zijn telefoon en geeft op die manier coins aan de leerlingen. Uiteindelijk krijg je een certificaat. Op deze manier wordt goed gedrag beloond. Dit leidt tot een beter schoolklimaat.
De publieksprijs | Over-Y College – Zaamhorigheid
Meer saamhorigheid creëren met de buurt en andere ZAAM scholen d.m.v. sport en sociale activiteiten.
De Winnaars Gouden Giraffe Event Awards:
- Brand Events: McDonalds Good Times Island
- Congressen: Zaam 5 jaar The Battlez
- Interne Events: The C&A Future Challenge
- Relatie Events: VergezichtNL, 100 jaar KuiperCompagnons
- Publieksprijs creatief: McDonalds Good Times Island
- Publieksprijs innovatief: Coca-Cola OPEN
BEKIJK HET VOLLEDIGE ALBUM VAN CLICKSHOTS.NL:
>> Gouden Giraffe Event Awards 2017 in 256 foto's
#jointheLIVErevolution