Publieksprijzen+Gouden+Giraffe+naar+McDonald%27s+%28creatief%29+en+Coca%2DCola+%28innovatief%29
Nieuws

Publieksprijzen Gouden Giraffe naar McDonald's (creatief) en Coca-Cola (innovatief)

GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS PUBLIEKSPRIJS - Dit jaar waren er twee publieksprijzen: meest innovatieve evenement en meest creatieve evenement. In de categorie Innovatief ging Coca-Cola met de zilveren Gouden Giraffe er van door, bij creatief won McDonald's, die na het winnen van de categorie Brand Events en deze publieksprijs de grote winnaar van dit jaar genoemd mag worden.

Sinds de overname van de Gouden Giraffe door EventBranche.nl, nadat CLC Vecta en HighProfile Events zich jarenlang hard hadden gemaakt voor dé awards voor eventmarketing en live communicatie, is er jaarlijks een wisselende publieksprijs. In het eerste jaar was dit de oeuvreprijs (gewonnen door Pieter Bas Boertje), gevold door dé publieksprijs Evenement van het Jaar (Albert Heijn won) en dit jaar dus twee prijzen: Meest Creatieve Evenement en Meest Innovatieve Evenement. 'Daar zit een reden achter: de Gouden Giraffe is na onze overname gepositioneerd als een impact/effect award, waarbij het resultaat dus zwaar meeweegt bij de juryprijzen. Om het fundament van ons vak niet los te laten, nieuwe ideeen en tools gebruiken alsmede creatieve concepten, om zo tot het grootste effect te komen, kozen we dit jaar voor de publieksprijzen innovatief en creatief.'

Die gedachtegang kreeg navolging, want een kleine 3000 mensen stemden op één van de tientallen inzendingen. Die publieksstemmen telden voor 75% en de jurystem in deze woog 25 procent. Dat zorgde voor een ongekend spannende strijd met Coca-Cola OPEN en McDonalds Good Times Island als winnaars.

Gouden Giraffe Event Awards Publieksprijs Meest innovatieve evenement, winnaar: Coca-Cola Open

Bureau: Dr2 Events & Campaigns
Opdrachtgever: Coca-Cola

Dit evenement was innovatief op verschillende vlakken: zo wel qua concept, gebruikte tools als qua organisatorische keuzes. 60 evenementen verdeeld over een aantal steden, waar steeds weer een apprtement/huis gehuurd werd en omgebouwd tot een heuse Coca-Cola wereld. Daar werden stakeholders, regionale influencers maar juist ook het 'tegengeluid' om tafel gezet met de mensen achter de nieuwe visie en missie van Coca-Cola. Daarbij stond een multimediale tafel centraal in een concept waar interactie, verbinding maar juist ook openheid en input om missie en visie nog bij te schaven of verder invulling te geven, echt innovatief genoemd mag worden. 


 

Winnaar Gouden Giraffe Event Awards Publieksprijs Creatief: McDonald's Good Times Island

Bureau: BrandXtension
Opdrachtgever: McDonald's Nederand

Het bouwen van eigen eiland, waar het merk in al zijn waarden tot uiting kwam en heel Nederland over sprak...tja wat moet je dan nog meer zeggen: dit is het meest creatieve evenement van 2017. Het was de plek waar de thuisblijvers alsnog hun vakantiegeluksmomentjes konden beleven en dat allemaal in een McDonalds wereld.

BEKIJK HET VOLLEDIGE ALBUM VAN CLICKSHOTS.NL:

>> Gouden Giraffe Event Awards 2017 in 256 foto's

 

#jointheLIVErevolution
 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.