
Zakelijke evenementen: steeds iets meer technologie, online en MVO
EVENEMENTENONDERZOEK - We staan al even aan de vooravond van een grote doorbraak in het evenementenvak. Eerst was het de hang naar MVO, het zou een onuitwisbare indruk achterlaten op de zakelijke evenementen. Daarna kwamen de vele technologische mogelijkheden en de online kansen en bijhorende verschuivingen, toch? Maar in de praktijk? Daar valt het wel mee.
Het is ons best duidelijk dat we heel veel nieuwe mogelijkheden en kansen hebben en dat we met die innovaties en ontwikkelingen nog effecter kunnen zijn, maar alleen in het topje van de markt wordt echt doorgepakt, al lijkt het aan de vooravond staan, nu toch langzaam maar zeker om te slaan in een blijvende verandering. Dat bewijzen de cijfers uit het NIDAP Evenementenonderzoek ook:
Hebben steeds vaker een online component (bijvoorbeeld streaming)
JA 16,5 procent
Veel meer over het NIDAP Evenementenonderzoek in het EventBranche Magazine dat binnenkort naar onze leden wordt gestuurd en via onderstaande links:
MKB voorspelt groeiende eventbudgetten
Bijna 2/3 van de opdrachtgevers zet eventbureau in voor het creatieve concept
Eventmarketing en live communicatie steeds vaker een directiebeslissing
Onderzoek: Events hebben steeds vaker concreet commercieel doel
Event 17: meer kleinere events en houd de overheid in de gaten
Meeste budget opdrachtgevers gaat naar relatie evenementen
Eventmanager besteedt bijna helft van budget aan catering en locatie
NIDAP: ook uw onderzoek
Het NIDAP onderzoek is een continu onderzoek, dat steeds weer opnieuw wordt uitgevoerd. Strategische vragen over merk en markt kunnen door marktpartijen worden ingevoegd. Bent u hierin geïnteresseerd vraag dan geheel vrijblijvend een offerte aan.
Behoefte, budgetten en merkpositie
In het jaarlijkse onderzoek staan de merk en marktontwikkelingen van de landelijke event en beurslocaties, catering en de organisatie centraal. Gekeken wordt naar behoefte, budgetten en merkpositie. Speciale aandacht is er voor de houding ten opzichte van sponsoring, internettechnology en duurzaamheid bij zakelijke events.
Voor meer informatie over dit onderzoek:
drs. Paul van der Wal | paulvanderwal@nidap.com