
Xsaga creatieve spil in Drie Dwaze Dagen van Bijenkorf
EVENEMENTENBUREAU CONCEPTONTWIKKELING - Xsaga is al enkele jaren nauw betrokken bij de communicatie en marketing van Bijenkorf. Voor de Drie Dwaze Dagen ontwikkelde Xsaga een campagne met onder meer een commercial. De campagne kwam tot leven tijdens het openingsevenement.
'In ieder persoon schuilt een dierlijk verlangen dat, als het op een juiste manier wordt uitgedaagd, tot leven komt. In de Drie Dwaze Dagen campagne van dit jaar vindt een krachtmeting plaats tussen Halina Reijn en haar diepere ik. Deze confrontatie wordt conceptueel verbeeld door een celliste (Halina) en een panter. Xsaga ontwikkelde en produceerde deze nieuwe Bijenkorf campagne voor de jubilerende Drie Dwaze Dagen.
Clara van Gool, Hilde Koenders en Patrick Roubroeks tekenden voor concept en creatie.
Sander Stoepker fotografeerde de spannende ontmoeting tussen de mens en het innerlijk 'beest'. Selmore assisteerde bij het on-line deel van deze spraakmakende 360 graden campagne', aldus het bureau uit Amsterdam.
Het idee achter de commercial:
De commercial zelf:
Het openingsevenement: