Waarom investeerders miljoenen stopten in een event-app?
MOBIEL MARKETING PLATFORM VOOR EVENEMEMENTEN - Als we met de complete branche van eventmarketing en live communicatie scherp in de spiegel kijken, laten we best nog wel wat steekjes vallen. De keren dat we innovaties en technologie inzetten om onze eventmarketing te verbeteren bijvoorbeeld. Of het kunnen overleggen van data voortkomend uit live en events...
Daarom is het ook niet zo verwonderlijk dat de applicatie Close, mobile marketing platform, in de basis ontworpen voor de eventbranche, al snel na lancering een miljoeneninvestering meekreeg om de app door te ontwikkelen. EventBranche Magazine toog naar Amsterdam en zag de meerwaarde van 'de whatsapp voor evenementen'. In het artikel dat binnenkort in EventBranche Magazine verschijnt een eerste introductie.
Over de miljoeneninvestering:
Het gebeurt hoogstzelden: een start-up, gemaakt en bedacht om meerwaarde te creëren in de eventbranche, die al voor de lancering de landelijke media haalt én ook nog eens een miljoeneninvestering krijgt van investeerders die in de app geloven. Close kreeg het voor elkaar. Niet zo verwonderlijk, want als oud-kopstukken van Marktplaats, Ilse.nl en creatief talent de krachten bundelen om een app te maken voor onze branche, dan kun je alleen maar een gamechanger verwachten. Die gamechanger heet Close: een mobiel marketing platform dat eventmarketing verrijkt met data, continue effectieve communicatie tot in de broekzak, up-selling en een aanvulling op de eventbeleving.
Oprichter Kiliaan Toorenaar: 'Met data kun je steeds meer gepersonaliseerde ervaringen creëren. Met Close bieden we merken en organisatoren de technologie waarmee ze een eigen kanaal hebben om die relatie met bezoekers op te bouwen. Om de beleving voor, tijdens en na events steeds beter en mooier te maken, maar ook om in een persoonlijke en veilige omgeving data te verzamelen: met polls en surveys binnen Close wordt de data direct toegevoegd aan CRM-systemen en maakt de data-verrijking het event nog waardevoller. Bedrijven of organisaties die Close inzetten krijgen een training zodat ze zelf de chatflow met hun doelgroep kunnen invullen.'
9x meerwaarde van Close volgens EventBranche Magazine:
■ Continue stroom aan data voor de opdrachtgever (polls, NPS, etc)
■ Openingspercentage van 80 tot 90 procent (door push berichten)
■ Digitale verrijking van de customer journey
■ Up- en cross-selling met nieuwe verdienmodellen
■ Veel langere relatie met de bezoekers
■ Schaalbaar met gebruiksvriendelijke toolkit
■ GDPR-proof
■ Van alle personen data ook bij groepsboekingen
■ PDF-ticket wordt mobiel digitaal platform
>> Lees het complete artikel binnenkort in EventBranche Magazine. Nog geen lid, word het nu en je ontvangt het komende magazine als eerste: lid worden