Studenten+geven+hun+Gouden+Giraffe+Event+Award+aan+evenement+van+Magnum
Nieuws

Studenten geven hun Gouden Giraffe Event Award aan evenement van Magnum

GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS - 12 eventstudenten van 5 verschillende eventopleidingen kozen dit jaar voor het eerst een winnaar voor The Next Generation Award. Namens de studenten van Hogeschool van Amsterdam, Hogeschool Arnhem Nijmegen, Fontys, Hogeschool Utrecht en TIO reikte Daan (HvA) de award uit: 'Dit evenement liet zien hoe je met influencers en een merkwereld heel veel mensen kunt bereiken.'

Casenaam: A night at the Magnum Mansion
Opdrachtgever: Magnum (Unilever)
Inzender: Glasnost Amsterdam
Locatie: InterContinental Amstel Amsterdam
Aantal personen: 275 gasten
Doelgroep: de millenial en generatie Z


Hoofddoelstelling:
Creëer een buzz bij influencers en media rondom het merk Magnum en bereik via hen de Millenial doelgroep; Informeer de doelgroep over de premium kwaliteit van Magnum en de hoogwaardige ingrediënten; Geef lading aan de boodschap ‘Take Pleasure Seriously’; het belang van plezier in het leven en de waarde daarvan voor iedereen; Realiseer een uplift in merkimago en –bekendheid/herkenning onder de (consumenten)doelgroep.

Concept:
De Magnum Mansion is de plek waar de magie van Magnum tot stand komt. Voor één dag opende deze haar deuren in het beroemdste hotel van Nederland, het InterContinental Amstel Amsterdam. Hier was op verhalende wijze te zien hoe een Magnum tot stand komt. In een journey door het hotel werden gasten langs alle kwalitatieve ingrediënten meegenomen en stelden uiteindelijk zelf hun unieke Magnum samen. Geheel in lijn met de jaren ’20 stijl van de campagne, werden gasten voor één avond meegenomen in de magie van Magnum en beleefden een volledige Roaring nacht in de Magnum Mansion. Om de doelstellingen en doelgroep te bereiken is gekozen voor een strategie gericht op high profile influencers die ons merkverhaal konden vertellen. Via diens ogen – en hun social mediakanalen – werd de Magnum boodschap aan de doelgroep overgebracht.

Effect:
Gedurende de avond zijn er ruim 1.100 Insta Stories gepubliceerd en verschenen er rondom het evenement in totaal zo’n 1.500 publicaties. In totaal werd een mediawaarde bereikt van ruim € 3.000.000 en ging het cumulatieve bereik over de 115.000.000. Op basis van consumentenonderzoek, uitgevoerd door GFK, blijkt dat de Magnum Mansion – in combinatie met TV inzet – een uplift heeft gerealiseerd op Merkbekendheid (­ 57%), Overweging (­ 42,6%), Imago (­ 70%) en Merkbeleving (­ 68%). Ruim 39% van de Nederlandse Millenials geeft aan de campagne herkend te hebben.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.