Snapchat geeft ondanks verlies van 443 miljoen dollar, bedrijfsfeest van miljoenen dollars
BEDRIJFSFEEST PERSONEELSFEEST - Grote ophef in de Amerikaanse media: Snapchat en zijn CEO Evan Spiegel gaven op de rand van 2018 een groots bedrijfsfeest in Los Angeles. Daarvoor werd volgens de entertainment- maar ook de mainstream media het complete LA Live entertainment centrum afgehuurd.
Een woordvoerder van het immens populaire social media platform Snapchat, zou CEO Evan Spiegel het feest persoonlijk financieren en dient de viering als de afsluiting van een 'transformatiejaar'. De koppen in de media, met meest chocoladeletter-achtige proporties doen vermoeden dat de media de investering enorm vinden. Die verontwaardiging is in dit geval wel te verklaren.
Want natuurlijk is het heel wijs en bevorderlijk om personeel en collega's aan elkaar en aan het bedrijf te binden met een goed feest, maar Snap, het moederbedrijf van Snapchat, liet dit jaar een nettoverlies van ruim 400 miljoen doller noteren. En dan kunnen er inderdaad vraagtekens gezet worden bij een dergelijke diepte investering. Maar goed, stel dat het echt een transitiejaar is voor het populaire Snapchat, dan zou dit wel eens de lange termijn verbinder kunnen zijn. Wij gaan het in de gaten houden.
Een overzicht van de diverse media aandacht: