Hans Klaver nieuwe partner Obsession
Hans Klaver is toegetreden tot de directie van Obsession B.V. en is daarmee partner geworden, naast Gerben Plasmeijer en Jan Liebregts. Dit markeert het hoogtepunt van een boeiende en veelzijdige reis: acht jaar geleden begon hij als stagiair marketing & communicatie bij Obsession, groeide door tot Account Director en is nu partner. In 2025 breekt een nieuw hoofdstuk aan, waarin hij zich als partner bewuster gaat inzetten om bij te dragen aan de toekomst van Obsession en het vak.
De benoeming tot partner was een heel natuurlijk proces. Hans was al een paar jaar medeverantwoordelijk voor de dagelijkse operatie en heeft strategisch aan de basis gestaan van de Partners for Live belofte. ‘Het is waar ik zelf ten diepste in geloof’, stelt Hans. ‘Samen groeien. Betekenis geven. En bewuste keuzes maken. Het zijn dé ingrediënten voor vruchtbare relaties en duurzame impact. Dat is niet alleen waar Obsession als evenementenbureau, maar ook ik als mens voor sta. Vanaf het moment van tekenen, voel ik die verantwoordelijkheid nog meer. Ik sta nu nog bewuster stil bij het effect dat ik heb op beslissingen en de koers van het bureau.’ Gerben vult aan: ‘Ik ben zo ontzettend trots dat we dit punt bereikt hebben. Het feit dat we een stagiair tot volwaardige partner kunnen maken, laat zien welke mogelijkheden er liggen voor talentvolle mensen met goede ideeën en wilskracht.’
Op inhoud het verschil maken
Hans’ loopbaan begon zo’n 13 jaar geleden na de Hotelschool bovenop een Zwitserse berg, waar hij werkte in een vijfsterrenhotel. Vervolgens studeerde hij Communicatie en kwam voor zijn afstudeerstage terecht bij, precies, Obsession. De klik met Gerben was er direct. ‘Ik voelde vuur, visie en de drang om wat groots neer te zetten. Dát in combinatie met een hands-on mentaliteit en het doel om het verschil te maken voor de zakelijke eventindustrie, sprak mij enorm aan. Iedereen die bij of met ons werkt, komt ook voor die diepere laag. Want als Partners for Live maken we op inhoud het verschil. Voor de bedrijven en organisaties waarvoor we werken, de mensen erachter en de maatschappij.’
Onze filosofie komt en maakt los
‘Ik ben er trots op dat onze Partners for Live-filosofie nu van het papier loskomt en dat we die met elkaar echt tot leven wekken! We horen het terug van opdrachtgevers, en het is ook zichtbaar tijdens de Obsession Dialogues. Maar dat niet alleen. We werken op contractbasis voor meer dan 15 vaste opdrachtgevers. Intern leeft het door middel van merchandise, activiteiten en in het HR-proces, waar onze Way of Live de rode draad vormt. En ook in de manier waarop we met onze leveranciers omgaan staat partnerschap centraal. Het zijn allemaal voorbeelden van de potentie die onze filosofie met zich meedraagt. En naar mijn mening benutten we nog maar tien procent van dat potentieel.’
Focus voor 2025
‘Mijn persoonlijke missie voor 2025 is om verder te verdiepen binnen bestaande relaties en samen langetermijndoelen te verkennen met een gezamenlijke stip op de horizon’, vertelt Hans. ‘Tegelijkertijd wacht Obsession een jaar vol verbreding. We verdiepen onze duurzame reis, vieren ons 25-jarig bestaan en breiden onze dienstverlening uit. Ook onderzoeken we hoe samenwerking onze Partners for Live nog meer kan opleveren door innovaties en hoe we het begrip ‘verbinding’ kunnen laten evolueren. In een wereld die steeds turbulenter en gepolariseerder wordt, is verbinding immers een groot en schaars goed.’