Metaverse+topic+bij+Merkenfestival+in+D%C3%BCsseldorf
Nieuws

Metaverse topic bij Merkenfestival in Düsseldorf

De Metaverse is voor veel merken en bedrijven nog steeds een groot mysterie. Des te spannender is het om te zien hoe pioniers als Heineken, Nike, Coca-Cola en Adidas nu al de basis leggen voor hun toekomst in de Metaverse. Bij de première van het merkenfestival in Düsseldorf leerden ongeveer 400 bezoekers over de Metaverse en kregen zij belangrijke inzichten in deze spannende parallelle wereld.

Hans-Willy Brockes, initiatiefnemer van het Merkenfestival: "We willen het potentieel van de Metaverse voor bedrijven laten zien en manieren vinden hoe merken de nieuwe technologie in de toekomst nog beter voor zichzelf kunnen gebruiken."

Merkbeheer in Web 3.0

Marc Herron is Head of Strategy bij Sparks, een bureau dat holistische merkervaringen ontwikkelt in de Metaverse in de Verenigde Staten. Hij zegt: "Voor merken zal het in de toekomst van groot belang zijn hoe zij de veelheid aan mogelijkheden van de Metaverse voor zichzelf en hun doeleinden gebruiken. Wie nu instapt, legt de basis voor een toekomst waarin steeds meer mensen en merken zich in de Metaverse zullen begeven."

Lisa Dauvermann (zie foto) is Head of Commerce Platforms bij Facebook opvolger Meta. Lisa ziet de Metaverse als de verdere ontwikkeling van het internet, naar een Web 3.0, zogezegd, en veel deskundigen zijn het met haar eens. "We willen samenwerken om een nieuw ecosysteem te ontwikkelen. Want de Metaverse heeft een enorm potentieel." Meta wil toegevoegde waarde creëren die het digitale leven in de toekomst gemakkelijker maakt. 

Positieve balans

Het merkenfestival in Düsseldorf bood zijn bezoekers verschillende inzichten in de Metaverse. Behalve het boeiende programma bood het evenement ook veel trends en innovaties op de beursvloer. "Het doel van het festival was het potentieel van de Metaverse voor bedrijven te laten zien en manieren te vinden hoe merken de nieuwe technologie in de toekomst nog beter voor zichzelf kunnen gebruiken", zegt Hans-Willy Brockes, directeur van ESB Marketing Netzwerk.
 
Het ESB Marketing Netzwerk organiseerde samen met D.LIVE het eerste Brand Festival in Düsseldorf. Executive Director Corporate Events, Christian Poschmann maakte een positieve balans op: "Wij zijn zeer tevreden over de eerste editie van het Brand Festival. De Merkur Spiel-Arena bewees opnieuw zijn veelzijdigheid en flexibiliteit door het evenement te organiseren. Het feit dat we dit evenement op deze manier konden houden met vier verschillende podia en de bijbehorende tentoonstellingsruimte toont de veelzijdigheid van de arena aan, waardoor het een perfecte locatie is." Het volgende Brand Festival vindt plaats in Düsseldorf op 20 september 2023.

Is de Metaverse slechts een kortstondige trend of de toekomst van digitale en hybride merkervaringen? Eén ding is zeker: veel grote bedrijven investeren miljarden in de ontwikkeling van deze virtuele wereld. VOK DAMS, een van 's werelds toonaangevende bureaus voor evenementen en live-marketing, heeft een uitgebreid onderzoek gedaan naar de Metaverse. Naar aanleiding van dat onderzoek schreef de redactie van deze site het artikel 'Opdrachtgevers klaar voor de Metaverse?'

Leestip: Check ook deze case: 'Feestvieren in de Metaverse'.

 

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.