Launch+event+van+Lightyear+0+tijdens+mondiaal+online+event
Nieuws

Launch event van Lightyear 0 tijdens mondiaal online event

LAUNCH EVENT - De globale lancering van Lightyear 0 vond online plaats. Daarmee lanceerde Lightyear niet alleen de eerste elektrische zonneauto die geproduceerd wordt voor consumenten, maar met het online event werd ook het startschot gegeven voor een verdere launch tour.

Lex Hoefsloot (CEO Lightyear) kondigde de verbeterde auto aan met veel symboliek en een krachtig staaltje storytelling. Dit online evenement is de aftrap voor een tour.

Foto's: Nico Alsemgeest

Het thema voor de onthulling van Lightyear 0 was “A bright horizon”. Dit staat symbool voor de betere toekomst waar Lightyear aan wil bijdragen door een revolutionaire, duurzame auto te ontwikkelen op zonne-energie. Het online launch event van Lightyear 0 was een mooie mix van storytelling, feiten en cijfers en een online experience:

Koen Colmbijn (creatieve show director Plugged Live Shows) vertelt over de lancering: “Met deze lancering slaan wij een brug tussen een productlancering en een (live) show. Lightyear is een innovator die op het gebied van duurzaamheid met een unieke auto die steeds toegankelijker wordt. Met deze visie in het achterhoofd hebben wij deze productlancering benaderd. De setting was scenografisch en we hebben de kans gepakt om met nieuwe innovaties te werken op het gebied van multimedia.”

“We hebben met Nick Verstand samengewerkt om een rode draad te creëren in de presentatie. Het werd een kunstobject die de opgaande zon nabootst, gemaakt met spiegels en licht. Deze zon stond centraal tijdens de productlancering”, aldus Koen Colmbijn van Plugged Live Shows (foto, midden). Dit symboliseert de verbinding tussen licht (zonnepanelen) en tijd (impact op duurzaamheid). A bright horizon. De aankondiging van Lex Hoefsloot zorgde voor een magisch moment tijdens de onthulling van de nieuwste auto in de Lightyear collectie (zie in de aftermovie hierboven, vanaf 11.11). 

De samenwerking tussen Plugged Live Shows en Lightyear als het nieuwe baanbrekende automerk zorgde in 2019 al voor een prachtig lanceringsevenement van de prototype Lightyear One. Bezoekers werden destijds om 05:23 ‘s nachts uitgenodigd om in het donker van de Theaterhangaar de uitleg over de auto te krijgen, met als hoogtepunt: de eerste vertoning van de auto. De auto werd daarbij uitgelicht door de opkomst van de zon: welcome to the dawn of the Lightyear One. Het was een emotionele en unieke ervaring en leverde Plugged Live Shows een Gouden Giraffe op in de categorie PR & Media Waarde. Sinds het prototype zijn er veel grote veranderingen geweest. Van een auto met zonnepanelen op het dak tot de eerste elektrische zonneauto.


Over de Lightyear 0

De Lightyear 0 combineert sportief design met efficiëntie en veiligheid. Het stijlvolle gestroomlijnde ontwerp en lichtgewicht, resulteert in een laag stroomverbruik. De auto rijdt gemiddeld 710 kilometer op één volledig opgeladen accu. Zodra de auto in contact komt met zonlicht start het laadproces, waardoor de periode tussen reguliere laadsessies wordt vergroot. 



  1. Productlancering en product presentatie tijdens corona
     

    31-01-2022AUTOMERKEN EN EVENT MARKETING CORONA - Ga er maar aan staan: een nieuwe auto introduceren met alle restricties die bij corona horen. Een uitdaging van jewelste. Kijk je naar de automerken zelf dan zie je prachtige oplossingen waar live, virtueel, digitaal en online samenkomen. LEES MEER

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.