Winnaar+Gouden+Giraffe+PR+en+Mediawaarde%3A+Lightyear+en+Atlas+Technologies
Nieuws

Winnaar Gouden Giraffe PR en Mediawaarde: Lightyear en Atlas Technologies

GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS - Reveal Lightyear One is winnaar geworden in de categorie PR en Mediawaarde. Op basis van een onorthodox concept én tijdstip, maar zeker ook op basis van het effect en de impact. Atlas Technologies BV / Lightyear deed dat in nauwe samenwerking met Plugged Live Shows.

Winnaar PR en Mediawaarde events:

REVEAL LIGHTYEAR ONE
 

Opdrachtgever: Atlas Technologies BV / Lightyear
Categorie: PR & Mediawaarde
Fysiek of online event: Fysiek
Jaar: 2019

Korte omschrijving van het event:
Lightyear heeft het prototype van de eerste elektrische zonneauto Lightyear One op indrukwekkende wijze onthuld in de TheaterHangaar in Katwijk. Bij zonsopkomst om 5.23 uur op dinsdagochtend 25 Juni 2019 verzamelde een exclusief gezelschap zich voor de officiële lancering. Met inspirerende sprekers, pakkende content en de technische mogelijkheden van de TheaterHangaar maakten maar liefst 1.200 bezoekers samen een unieke show ervaring mee.



Hoofddoelstelling:
Internationale kennisgeving van de introductie van prototype Lightyear One, passend bij het internationale karakter en de pionierende stijl van de organisatie.

Subdoelstellingen:
De boodschap “join the movement” overbrengen bij early adaptors (potentiële investeerders, kopers) en men activeren om bij te dragen aan een duurzame toekomst. Dit kan door gebruik te maken van de voornaamste energiebron van de aarde ‘de zon’ en daardoor terug te geven aan de natuur. Daarnaast wilden we ook beeldmateriaal produceren dat internationaal algemene verslaggeving kan ondersteunen.

Effect & Impact:

‘Tijdens een flitsende presentatie waarvoor de gemiddelde tech startup uit Silicon Valley zich niet zou schamen werd vanochtend het doek getrokken van de Lightyear One’.- Telegraaf

- 787 publicaties wereldwijd.

- totaal bereikte views 3,3 miljard

- 80K views via livestream (https://www.youtube.com/watch?v=Eu6bTrZEreA)

- ondertussen zijn er 120 auto's gereserveerd en aanbetaald

“Wereldwijd hebben we onszelf op de kaart gezet tijdens deze onthulling. De doorvertaling vanuit Plugged Live Shows naar een creatief en emotioneel prikkelende show, de juiste locatie en de juiste content om het geheel te communiceren zorgde voor een grote media impact. We merken duidelijk dat Lightyear als merk een internationale herkenbaarheid heeft gekregen.

Het opent nu internationaal deuren die we hiervoor niet open kregen. Plugged Live Shows is met ons het avontuur aangegaan en dat maakte mede mogelijk dat we 1.200 mensen in de zaal en ruim 80.000 mensen via de aftermovie onze missie hebben kunnen vertellen en deelgenoot hebben gemaakt van de unieke Lightyear movement.” – Jonne van Veggel, Brand Strategist Lightyear 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.