Koningsdag%3A+Zes+inhakers+voor+een+royale+glimlach
Nieuws

Koningsdag: Zes inhakers voor een royale glimlach

Nederland maakt zich weer op voor Koningsdag. Donderdag kleurt het land weer oranje, eten we een oranje tompouce, gaan we naar de vrijmarkt en vieren we feest. Diverse merken hebben een aardige reputatie opgebouwd als het gaat om inhakers op Koningsdag. Wij hebben een Top 6 gemaakt met sprekende voorbeelden uit het recente verleden.

Als het om Koningsdag gaat, lijkt creativiteit geen grenzen te kennen. Veelal op een grappige en ludieke manier wordt ingehaakt op het typisch Nederlandse fenomeen van Koningsdag. Want nergens ter wereld wordt Koningsdag gevierd zoals in Nederland.

Diverse merken hebben naam gemaakt met deze inhakers. Heineken, HEMA en de Staatsloterij zijn misschien wel de meest sprekende voorbeelden. Kijk even mee naar deze voorbeelden, die niet alleen grappig zijn, maar ook bijdragen aan de merkwaarde. Dit zijn voorbeelden - geplaatst in willekeurige volgorde -  uit het recente verleden. Kom je deze week impactvolle inhakers tegen, die jou op welke manier dan ook bewegen? Laat het ons dan weten op redactie@eventbranche.nl.

1. Burgerking

De hamburgerketen heeft alle ingredienten voor een goede inhaker in de naam. Als je je dat realiseert, dan nog is het de kunst daar iets pakkends mee te doen. Fantastich hoe Burgerking gebruik heeft gemaakt van tekst en beeld en hoe deze boodschap beklijft. 

2. Amstel

Bij Amstel draait het om vriendschap en gezelligheid. Koningsdag past daar natuurlijk uitstekend bij. Knap hoe er in  geslaagd wordt figuurlijk de zon te laten schijnen, zelfs als de weersvooruitzichten niet al te best zijn.

3. Heineken

Heineken heeft al vele jaren nauwe banden met het koningshuis. Rondom Koningsdag heeft de op-een-na-grootste bierbrouwer ter wereld een ijzersterke reputatie opgebouwd. Op de wat frissere Koningsdagen weet het biermerk met z'n sobere, maar o zo krachtige uitingen toch het warme oranjegevoel te geven.  

4. HEMA

Wie Koningsdag zegt, zegt tompoucen. Wie tompoucen zegt, denkt aan HEMA. Maar HEMA is meer dan dat. Sterker nog, HEMA is minstens zo bekend vanwege het ondergoed. Waar de link tompouce en Koningsdag voor de hand ligt, is dat met ondergoed net iets minder. Maar met een creatieve mind kun je ook op briljante wijze een punt maken. De bedenker van deze uiting mag wat ons betreft 27 april de hele dag met de borst vooruit lopen.

5. Netflix

Je kunt niet altijd voor de buis hangen. Dus op 27 april even een dagje feestvieren doen ze ook bij Netflix. Als je de dag erna maar weer rustig gaat uitbrakken voor het scherm met een goede film of serie. Hoe breng je dat simpel en effectief in beeld. Nou zo dus! Een uitermate krachtige inhaker, die hier zeker een vermelding verdient.

 

6. Staatsloterij

De Staatsloterij heeft een speciale trekking op Koningsdag. Jaarlijks wordt er flink wat marketingbudget gespendeerd aan deze bijzondere trekking. Dat wordt op zeer treffende manier gedaan, waarbij op ludieke wijze de loterij, het koningshuis en het feest wordt samengebracht.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.