
HOI-keurmerk legt kracht van EventBranche bloot
EVENTBRANCHE - EventBranche Magazine en EventBranche Trendmagazine hebben sinds 1 juni officieel het HOI-keurmerk. Dat betekent dat de oplage- en verspreidingscijfers door een onafhankelijke accountant zijn gecontroleerd en gecertificeerd.
'Bij EventBranche mogen we ons met recht een multimediale uitgeverij noemen: magazines, site, nieuwsbrieven, live bijeenkomsten etc. Daarbij geloven wij in de combinatie van deze media, waarbij de gedrukte media nog altijd bestaansrecht hebben. Maar dan moet je wel een correcte verspreiding kunnen garanderen en de zekerheid bieden dat de bladen op de juiste plek terecht komen. Transparantie is daarbij essentieel. Om die reden hebben wij het uitgebreide HOI-traject doorlopen. Na een grondige controle door Kroese Wevers accountants mogen wij nu met trots het HOI-keurmerk uitdragen van het Instituut voor Media Auditing', aldus Sjoerd Weikamp, eigenaar van Proef Media BV, het bedrijf dat de EventBranche-labels uitgeeft.
Binnen het HOI-certificaat zijn bijvoorbeeld de oplagecijfers openbaar:
- EventBranche Magazine, het vakblad voor eventprofessionals, gegarandeerde gemiddelde oplage per uitgave: 8.500 stuks
'Bij het EventBranche Magazine zien we een hele prettige organische groei van het aantal abonnees. Het blad is dan ook meer dan een vakblad, het is een bindmiddel in onze branche. Wij proberen een mix te vinden van informeren, inspireren en need to know informatie. De doelgroep van het blad is de eventprofessional. Daarmee hadden wij altijd al een zeer goed bereik aan organisatiekant en konden we altijd rekenen op een relatief goed bereik onder de 'professionale' corporate opdrachtgever (eventmanagers). Mooi om te zien dat de abonneegroei vooral aan die kant zich doorzet.'
- EventBranche Trendmagazine, de inspiratiebron voor zakelijke evenementen: gegarandeerde gemiddelde oplage per uitgave: 25.400 stuks
'Het trendmagazine begon ooit met een oplage van bijna 30.000, waarbij we geinvesteerd hebben in een kwalitatief bestand van opdrachtgevers. Daarbij hebben wij de keuze gemaakt om juist ook secretaresses, communicatie- en marketingmanagers toe te voegen, die wellicht niet dagelijks met evenementen te maken hebben, maar die wel een paar keer per jaar verantwoordelijk zijn voor de uitovering van events en live communicatie momenten. Door een kwaliteitsslag in dat bestand (ontslagen, faillissementen, etc) garanderen wij nu een bereik van ruim 25.000 stuks. Het grootste compliment? Regelmatig krijgen wij mailtjes van bedrijven die het blad elders hebben zien liggen en het blad ook willen ontvangen.'
Voor de volledigheid: het bestand van onze nieuwsbrief is (nog) niet gecertificeerd, maar is vorige maand de 9.000 gepasseerd. Ook hier hebben we een opschoning gehanteerd en beschikken we nu over een kwalitatief bestand, waarvan gemiddeld 1/3 via onze nieuwsbrief doorklikt naar onze berichtgeving op de site. EventBranche.nl kan maandelijks rekenen op zo'n 18 tot 20.000 kwalitatieve bezoekers.