Hoe+live+communicatie+gebruik+kan+maken+van+deepfake%2C+voiceclones+en+virtual+humans
Nieuws

Hoe live communicatie gebruik kan maken van deepfake, voiceclones en virtual humans

THE EXPERIENCE CONFERENCE 2021 (TEC) - Ook de zesde editie van The Experience Conference zal de marketeers en communicatieprofessionals weer aan de hand nemen naar de toekomst van experience marketing en live communicatie. Spreker Sander Duivestein zal veel ogen openen: 'Er wordt wel eens gezegd dat de jeugd de toekomst heeft, ik laat de bezoekers van mijn keynote in een vogelvlucht zien wat die toekomst inhoudt.'

Sander Duivestein is één van de keynotes tijdens The Experience Conference 2021 - hybrid edition. Sprekers van onder meer AFAS en YouTube delen hun inzichten en visie en Sander Duivestein neemt je mee in het spel tussen fake en echt, de wereld van generatie Z, de Millennials en de ongebruikte kansen. Kortom, ook dit jaar mag je TEC niet missen:

Inschrijven voor TEC 2021 op 28 september 2021

EventBranche.nl sprak met Sander over wat hij met zijn keynote hoopt te bereiken:

Wat is het gevaar en wat is de kans voor de wereld van live communicatie, experience marketing en events als het gaat om het spel tussen echt en nep?

"Onbekend maakt onbemind", aan dit gezegde moet ik altijd denken wanneer het gaat om de impact van nieuwe technologie. Mensen snappen het niet, vinden het eng, maken het belachelijk en zijn niet bereid om zich erin te verdiepen. Terwijl ze er juist tijd en moeite in moeten steken, om te doorgronden wat het voor hen kan betekenen. Zo ook met het spel tussen echt en nep. Deepfakes, voiceclones, virtual humans, CGI influencers, Zoom, NFTs, de metaverse, het zijn allemaal technologieën die een nieuwe realiteit mogelijk maken, een synthetische realiteit, waarin mensen kunnen leren, communiceren, werken, spelen en zich vermaken. Het is wat mij betreft iets wat erbij komt en niet het oude overbodig maakt. Dus ook voor de wereld van live communicatie, experience marketing en events. Deze wereld krijgt er met deze technologieën een heel krachtige tool set bij. Zie het dus als een kans en niet als een gevaar.  

Heb je alvast een soort gouden tip?

Kijk naar Generatie Z (en de Millennials). Zij zijn opgegroeid met dit soort technologie. Zij zijn de eerste generatie die nog nooit een tijd voor het internet hebben meegemaakt. Hoe gebruiken zij deze technologie? Waarom kopen ze cryptomunten zoals Dogecoin? Waarom betalen ze veel geld voor een plaatje van een Bored Ape of een Pudgy Penguin? Waarom bekijken ze een concert van Travis Scott in Fortnite? Hoe kan het TikTok tegenwoordig bepaalt welke muziek een hit wordt en welke niet.

Wat leren de bezoekers van The Experieince Conference van jouw keynote? (in een notendop)

Er wordt wel eens gezegd dat de jeugd de toekomst heeft, ik laat de bezoekers van mijn keynote in een vogelvlucht zien wat die toekomst inhoudt. Ik neem ze mee in de leefwereld en de beleving van Generatie Z. Met mijn verhaal probeer ik de bezoekers te inspireren opdat ze in beweging komen teneinde deze technologieën in hun eigen business toe te passen.

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.