Het voortraject van uw evenement: de cijfers over emailmarketing
EMAILMARKETING EVENTMARKETING VOORTRAJECT - Eventmarketeers hebben een schone taak om de juiste (hoeveelheid) mensen naar hun events en live momenten te krijgen. Of om ze online mee te laten kijken. Voor de marketing en promotie van hun events worden social media, de eigen website en emailmarketing verreweg het meest gebruikt. Maar wat zijn de feiten en cijfers als het om emailmarketing gaat?
Eerder al publiceerde EventBranche.nl aan de hand van het onderzoek van EventMB.com de lijst met meest effectieve marketingtools voor de marketing van events en live momenten. De top 3, volgens eventmanagers, sprong er bovenuit:
Emailmarketing staat voor eventmanagers op een stevige tweede plek en wordt als enorm effectief beschouwd. Dat werd nog maar eens bevestigd toen Wytze de Haan tijdens het evenement van EventBranche.nl bij Buitenplaats Sparrendaal zijn inzichten en kennis deelde over hoe The Next Web emailmarketing zeer succesvol inzet: 'Emailuitnodigingen werken echt nog wel hoor, maar je moet ze vooruit plannen en vervolgens A/B testen doen om te zien wat wel en niet werkt. Daarbij is het ook belangrijk dat er voor ieder nieuwe contact een eigen traject is. vertel in die mails echte, authentieke verhalen in goede opmaak en met slimme koppen. En gebruik retargeting.'
Jaarlijks publiceert e-Village hun Email Benchmark, met cijfers en feiten aan de hand van duizenden campagnes en miljarden emails. De samenvatting van de Email Benchmark 2019 ziet er zo uit:
Bekijk het complete rapport dat ook te downloaden is op e-Village: Email Benchmark 2019