
Gouden Giraffe Event Awards 2018: pak 'early giraffe'-korting
GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS - De Gouden Giraffe Event Awards komen er weer aan. Alle vormen van live communicatie en eventmarketing die vol impact en effectiviteit hebben plaatsgevonden tussen 1 december 2017 en 1 december 2018 kunnen meedingen om de gouden awards. Het voorinschrijvingsformulier staat inmiddels online, inclusief een early bird, dus doe mee!
'Dit jaar kregen we twee geluiden terug: wat krijg je nou precies als je inschrijft met een evenement voor de Gouden Giraffe? En als tweede: het blijven toch de grote merken en bureaus die winnen. Om met dat laatste geluid te beginnen. Onze jury bestaat uit vrijwel alleen maar corporate opdrachtgevers en/of eventprofessionals met een educatieve/wetenschappelijke achtergrond. Zij jureren dankzij het transparante jurysysteem van Spilter volledig objectief en jureren niet mee zodra er op welke manier dan ook een verband is met een ingezonden case. De afgelopen 3 jaar, sinds de wedergeboorte van de Gouden Giraffe, heeft geen enkel bedrijf of merk, geen enkel bureau twee keer een prijs gewonnen. Daarnaast varieren de winnaars van Pop Vriend Seeds, KuiperCompagnons en ZAAM tot grote merken als McDonalds, C&A en Exact. Kortom, ook hier speelt de grootte of bekendheid van een merk geen enkele rol. Meedoen dus', aldus Sjoerd Weikamp (EventBranche.nl/Gouden Giraffe) die hoopt dat eventmarketeers en communicatieprofessionals deze editie aanpakken om samen met eventprofessionals massaal te laten zien hoe impactvol events inmiddels zijn in Nederland.
Inschrijven:
Early Giraffe...
'Ja, de inschrijving kost geld, vooral omdat een compleet team van bevlogen eventprofs uren, bloed, zweet en tranen in de awards stopt. Toch kregen we vorig jaar van een enkeling te horen, je krijgt er te weinig voor terug. Daarom hebben we dit jaar een paar aanpassingen gedaan, waardoor inschrijven zelfs in het uiterste geval van afvallen in de eerste ronde nog loont. Die 395,- euro betaalt zich ruimschoots terug, maar om de drempel zo laag mogelijk te houden hanteren we voorlopig nog een 'early giraffe'-korting van 295,- per inschrijving. Daar krijg je dit allemaal voor terug:
- U bent onderdeel van Learn From The Best, het pre-event van de Gouden Giraffe, waar alle inzendingen hun case pitchen voor de aanwezige jury en geinteresseerden. (NIEUW)
- U ontvangt twee toegangskaarten voor de Gouden Giraffe Awardshow t.w.v. 150,- euro
- Uw case wordt gepromoot via een persbericht op EventBranche.nl en onze social media kanalen
- Uw case wordt getoond op de casepagina van de Gouden Giraffe.
- Uw case wordt vermeld in de jaarlijkse Gouden Giraffe Event Awards kennis- en inspiratiedossier (Verschijndatum Maart 2019)
- U ontvangt een juryrapport met cijfers, aanwijzingen, verbeterpunten en objectieve kritiek van de vakjury.
- U ontvangt van de organisatie een promotie button + banner om uw deelname onder de aandacht te brengen.
Als u wordt genomineerd of behoort tot één van de winnaars:
- Hoort u bij de genomineerden dan krijgt u bezoek van de organisatie, waarbij uw nominatie live en online wordt aangekondigd.
- Bij een eventuele nominatie komt de case uitgebreid online te staan en presenteert u uw case nogmaals tegenover honderden eventprofs en de vakjury tijdens Learn From The Best – the finals.
- Behoort u tot één van de winnaars dan gaan de deuren voor u open. Zo staat u tijdens de awardshow al geheel in het middelpunt, bent u onderdeel van een uitgebreid persbericht op EventBranche.nl en overige media én krijgt u van ons onder meer een promopakket om uw award ook commercieel te benutten.
Dus heeft u een evenement, waarvan u zegt: dat was mijn parel van het afgelopen jaar (events georganiseerd tussen 1 december 2017 en 1 december 2018), uitzonderlijk in creativiteit, concept, traject, maar bovenal effect...dan is dat het event dat u in moet schrijven voor de Gouden Giraffe Event Awards 2018. Daarmee zet u zichzelf, het evenement, uw bedrijf/merk én het live middel binnen de marcom-mix vol in de spotlights!
Inschrijven kan op www.gouden-giraffe.nl
De winnaars van de afgelopen 3 edities:
Winnaars 2015:
Winnaar categorie Brand Events
Opening entreegebouw Van Gogh Museum
Opdrachtgever: Van Gogh Museum)
Bureau: Xsaga
Winnaar categorie Interne Evenementen
Sol's Independence Day
Opdrachtgever: Sol / Heineken
Bureau: MOVE
Categorie Relatie Evenementen
#Birdseye Twitter
Opdrachtgever: Twitter
Bureau: Bureau voor Reuring
Categorie Beurzen
Exact Live 2015
Opdrachtgever: Exact
Categorie Congressen
Nuclear Security Summit
Opdrachtgever: Ministerie van Buitenlandse Zaken
Indiener: World Forum Den Haag
Winnaars 2016:
Categorie Beurzen:
WINNAAR: INNOVATION EXPO
Opdrachtgever: Ministerie van Infrastructuur en Milieu
Bureau: EventConsortium
Categorie Brand Events:
WINNAAR: JHERONIMUS BOSCH 500
Opdrachtgever: Stichting Jheronimus Bosch 500, Noordbrabants Museum en de gemeente ’s-Hertogenbosch
Bureau: Artishock Events & Marketing
Categorie Congressen:
WINNAAR: TOEKOMST VAN DE GEZONDHEIDSZORG
Opdrachtgever: WOMENInc. (zie foto)
Categorie Interne Events:
WINNAAR: DE HEARTBEATS VAN POP VRIEND SEEDS
Opdrachtgever: Pop Vriend Seeds
Bureau: D&B Eventmarketing
Categorie Relatie Events:
WINNAAR: ACCENTURE INNOVATION AWARDS
Opdrachtgever: Accenture
winnaars 2017:
Congressen: Zaam 5 jaar The Battlez
door SVP Sfeerbeheer en StoryBoard Canvas
Interne Events: The C&A Future Challenge
door Marc van Laere Producties
Relatie Events: VergezichtNL, 100 jaar KuiperCompagnons
door Team van Maanen
Brand Events: McDonalds Good Times Island
door BrandXtension
Publieksprijs creatief: McDonalds Good Times Island
Publieksprijs innovatief: Coca-Cola OPEN, door Dr2 Events & Campaigns