Gouden Giraffe Categorie Brand Events: McDonalds Good Times Island
GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS - Tijdens de Gouden Giraffe Event Awards, op 2 februari in DeFabrique in Utrecht, draait het in de categorie Brand Events allemaal om evenementen om het merk te laden, te positioneren en/of te versterken. EventBranche.nl publiceert namens de Gouden Giraffe alvast alle inzendingen in de categorie Brand Events. Binnenkort worden de nominaties bekend gemaakt.
Casenaam: McDonalds Good Times Island
Inzender: BrandXtension
Opdrachtgever: McDonalds Nederland
Hoofddoelstelling:
Het realiseren van een hoog bereik voor McDonald's met een impactvol en engaging idee, door de grote groep Nederlanders die zomers thuis blijven de mogelijkheid te bieden om 'spontane geluksmomenten' te laten mee maken in hun ultieme vakantie setting; een tropisch eiland.
Effect:
Ruim 96% van alle Nederlanders werd in de zomer bereikt met communicatie over Good Times Island. De actiewebsite werd ruim 333.000 keer bezocht. 34.899 mensen schreven zich in om een bezoek aan het eiland te winnen. Social media zorgden voor een enorme bijdrage; met 5,4 miljoen bereikte Facebook profielen kwam ruim de helft van de Nederlandse Facebookers in aanraking met het eiland. Op Instagram werden 1,4 miljoen impressies gehaald, met een gemiddelde completion rate van 60%.
#jointheLIVErevolution
De Gouden Giraffe Event Awards worden uitgereikt op 2 februari in DeFabrique. In de middag bent u getuige van de pitches van de beste events van Nederland en 's avonds vieren we het vak, netwerken we, met een borrel en heerlijke catering.