Gouden+Giraffe+2021%3A+Singles+Beach+Festival+van+VillaVibes
Nieuws

Gouden Giraffe 2021: Singles Beach Festival van VillaVibes

GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS - De Gouden Giraffe Event Awards 2021 kent maar liefst 71 ingeschreven cases. De komende dagen publiceren we ze 1 voor 1 op EventBranche.nl. In de categorie Relatie Events & Community Events het Singles Beach Festival van VillaVibes, het eerste festival voor hoger opgeleide singles.

SINGLES BEACH FESTIVAL

Opdrachtgever: VillaVibes
Categorie: Relatie Events & Community Events
Fysiek of online event: Fysiek
Jaar: 2019

Korte omschrijving:
Het Singles Beach Festival 2019 van VillaVibes is het eerste festival exclusief voor hoger opgeleide singles. Maar liefst 1500 singles ontmoeten elkaar op het strand van Zandvoort voor een dag vol plezier. Het feest is taboedoorbrekend dankzij de geweldige Vibe en het leuke publiek. De openheid van de bezoekers werkt aanstekelijk. Nauwelijks ongemakkelijke situaties. Sterker nog: het VillaVibes-thema ‘Single zijn was nog nooit zo leuk’ wordt keihard waargemaakt.

Het evenement is verre van het stereotype singlesfeest waar veel mensen aan moeten denken. Iedereen wil graag bij deze community horen. Tijdens het Singles Beach Festival is alles erop gericht om andere gelijkgestemde singles te ontmoeten op een spontane manier. Dankzij de prachtige locatie en slim doordachte activiteiten voel je overal een uniek gevoel van samenhorigheid. “Is die leuke vrouw daar aan de bar single? Het antwoord is sowieso ‘Ja’! Stap er op af. Iedereen hier vindt het leuk om nieuwe mensen te leren kennen”.



Hoofddoelstelling:

1. Winstgevend festival met 1500 tickets
Organiseer een spraakmakend en winstgevend festival voor 1500 hoger opgeleide singles. We doorbreken hiermee het taboe dat events voor singles vooral kleinere evenementen zijn bedoeld voor moeilijk bemiddelbare mensen. We laten nieuwkomers zien dat het plezier er bij VillaVibes vanaf spat en dat je er volop leuke nieuwe mensen ontmoet.

2. De gemiddelde beoordeling achteraf is een 8,0.
We willen dat iedereen een geweldige tijd heeft. Daarom gaan we voor een gemiddelde tevredenheid van een 8,0. Deze doelstelling wordt een flinke uitdaging aangezien we met een grote uiteenlopende doelgroep te maken hebben. Van de introverte IT’er tot de succesvolle ondernemer - en van het 25-jarige feestbeest tot een 65-jarige opa: iedereen moet een fijne tijd kunnen hebben. Veel singles komen alleen. Ze kennen nog niemand. Het wordt daarom extra belangrijk dat onze gasten ongemerkt veel andere singles spreken. Dit moet als vanzelf gaan dankzij goed doordachte elementen. Bezoekers ervaren dat alles bij VillaVibes draait om kwaliteit en samen plezier maken.

3. Verkopen van meer reizen
Dankzij dit festival verkopen we meer singlereizen. We mikken erop dat 30% van de bezoekers binnen 6 maanden een vakantie bij ons boekt.

Effect & Impact:

Het Singles Beach Festival overtrof op alle aspecten de verwachting. Er is een uniek festival neergezet waarbij alle doelstellingen aantoonbaar zijn overtroffen. Hierbij een opsomming:

1. 1500 singles en 30% winst We hebben indruk gemaakt op de media, concurrenten en de singles van Nederland door 1500 hoger opgeleide singles aan te trekken. We waren volledig uitverkocht. Dat is echt een bijzondere prestatie voor een singlesfeest. De uiteindelijke winstmarge was 30% over de kaartverkoop. Dit is mede te danken aan aantrekkelijke commissieafspraken met de Beachclub en de free publicity.

2. Geweldig publiek We hebben onze doelstelling qua publiek behaald dankzij strakke sturing bij de kaartverkoop. Zowel de leeftijdsverdeling als de man-vrouw verhouding was in balans (45% vs 55%). Ook de verhouding bestaande klanten v.s. nieuwe singles was perfect (53% vs 47%).

Dit bij elkaar zorgde voor een geweldige sfeer. De openheid was besmettelijk. Overal zag je vreemden die met elkaar in gesprek waren. 

3. Gemiddelde tevredenheid 8,2 Na afloop hebben alle bezoekers een enquête ontvangen. De uitkomst was beter dan verwacht. Nieuwe singles gaven gemiddeld een 8,1 en bestaande klanten zelfs een 8,3! Gezien de diversiteit aan mensen is dit een bijzondere prestatie. Singles waren met name enthousiast over de unieke opzet met alle speelse elementen en het gemak waarmee ze anders singles hebben ontmoet.

4. Significant meer reizen verkocht We hebben onderzocht in hoeverre bezoekers naderhand een vakantie bij ons hebben geboekt. Wat bleek: van de bestaande relaties boekte 47% binnen 6 maanden een nieuwe singlereis. Bij de nieuwe Vibers was dit 39%. Vooraf gingen we uit van gemiddeld 30%. Onze doelstelling is dus ruimschoots overtroffen. Hierbij moet ook rekening worden gehouden met het feit dat een deel van de doelgroep inmiddels geen single meer is. Bovendien zien we steeds meer nieuwe klanten die aangeven via-via te komen. Dit festival heeft hier absoluut aan bijgedragen.

Quote Harold Blanken - oprichter VillaVibes: “Dankzij het succes van het Singles Beach Festival zijn we er van overtuigd dat we veel meer willen gaan doen met events. De resultaten zijn zo goed dat we een speciale evenementen-tak gaan oprichten binnen ons bedrijf. De VillaVibes single events gaan een belangrijk marketinginstrument vormen om onze doelstellingen op singlereizen te behalen. Het is een slimme manier om het taboe verder te doorbreken, drempels te verlagen en onze kwaliteit te laten ervaren” 


Learn from the Best: kijk mee met de 70 beste events van Nederland

Op 20 en 21 april presenteren alle ingezonden cases zich voor de Gouden Giraffe Jury. Dat gebeurt online binnen het NetworkTables Platform. Per categorie kunnen de experts in de jury hun vragen stellen. Een ongekende kans om bakken en bakken aan inspiratie op te doen van zowel online als fysieke events. Je kunt er online als publiek bij zijn. Al onze leden hebben hebben daar een uitnodiging voor gekregen. Ben je geen lid, maar wil je wel in 2 dagen super geinspireerd raken, stuur dan een mail naar Elin en word alsnog lid: elin@eventbranche.nl ovv 'LFTB meekijken'.

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.