EventTrends23: dit zijn de vijf belangrijkste trends
We hebben ze omgedoopt tot The Big 5: De vijf overkoepelende trends en ontwikkelingen die ons vak van live communicatie, experience marketing en live contact in 2023 vorm gaan geven. Containerbegrippen die aan het eind van het jaar in ons Gouden Giraffe Jaarboek uitleg, praktische trends en voorbeelden krijgen. Maar voor nu: dit zijn The Big 5 #EventTrends23
Ben je één van de vele duizenden marketeers, communicatieprofessionals of eventprofessionals die al jaren zijn aangesloten bij onze community en ons platform, dan verwacht je nu tientallen trends, het is immers tijd voor #EventTrends23.
Maar in ons eerste Jaarboek gaan we het anders doen. We pakken de Big Five trends en ontwikkelingen voor 2023, geven wat praktische vertalingen van die trends voor jouw events in 2023en de rest vind je hier en bij EvenementOrganiseren.nl online. En die Big Five zelf? Dat zijn de 5 grote stromingen waar ieder evenement binnen de marcom-mix in 2023 iets van meekrijgt. Samen geven ze sturing aan een jaar dat wij betitelen als: De Duurzame wereld van LIVE CONTACT.
Duurzaam, omdat we verder moeten kijken dan onze neus lang is, juist bij live events. Niet alleen qua catering, of energiebesparend, maar zeker ook op ethisch vlak, inclusie, diversiteit etc etc. En LIVE CONTACT omdat 2023, met alle digitale lessen van de corona-jaren en de immense groei van de jaren daarvoor het besef zal doen landen binnen bedrijven, merken, overheidsinstellingen, goede doelen en al die andere organisaties dat het niet draait om een event, of om een beleving, maar het draait om al die live contact momenten 365 en 24/7. De Duurzame wereld van LIVE CONTACT laat zich vertalen in deze 5 hoofdbewegingen (in willekeurige volgorde):
1. Wie niet duurzaam is, is af
"Er is geen weg meer terug en wie in 2023 geen duurzame stappen zet is af."
2. Het droomhuwelijk tussen digitaal en experience
"Digitaal gemixt met experience is marketing en communicatie in optima forma."
3. It's all about pure aandacht
"Aandacht in lijn met hospitality en het VIP-gevoel én aandacht gebaseerd op input, crowdsourcing, gehoord worden en zelf mogen beslissen en kiezen"
4. Always on: van event naar community
"En dus worden eventwebsites opeens een platform, krijgt ieder live event een traject van kleinere online en live events en worden bezoekers leden van een community."
5. De shift naar The Transformation Economy
"Daarbij zijn experiences en live communicatie nog altijd de basis, maar is het doel een andere: gedragsverandering."
Het Gouden Giraffe Jaarboek benoemt bij bovenstaande vijf hoofdbewegingen, tientallen trends voor de opdrachtgever en organisator van evenementen. Als opdrachtgever van live, experience en events kun je jezelf toevoegen aan de lijst van 4000 marketeers en communicatieprofessionals die ons Jaarboek ontvangen*.
* Ben je eventprofessional meld je dan aan als EventBranche.nl-lid dan ontvang je eind dit jaar ook het Jaarboek.