EventTrends2021%3A+van+online+communiceren+naar+online+beleven
Nieuws

EventTrends2021: van online communiceren naar online beleven

#EVENTTRENDS2021 - Het zou wel heel eenvoudig zijn om als trend of ontwikkelingen voor onze branche online en hybride events op te nemen in de #EventTrends21. Vooropgesteld: JA, dat wordt het komende jaar een echte hoofdrolspeler, maar die online hoofdrol heeft zich al wel doorontwikkeld. Dat moet ook, want we gaan nu heel snel van online communiceren naar online beleven en van kijkers naar deelnemers.

Die laatste stelling is ook het uitgangspunt van de sessie van Nils Roemen. Hij neemt je op 1 december mee in de wereld van online experience. De experience designer stelt zich hardop de vraag: "Hoe raak en betrek je mensen nu in online events en experiences." Wil je bij die sessie zijn? Dat kan. The Next Event 2020 is op 1 december vanaf 09.30 uur en voor 49,- euro heb je tal van dit soort sessies. Een must go dus!!! Inschrijven kan hier.

Terug naar de #EventTrends2021 (die in zijn geheel met 10 belangrijke trends en ontwikkelingen op 25 november verstuurd wordt naar onze betaalde en supporting leden, wil je ook alles als eerste ontvangen en ons platform ondersteunen, word dan vandaag nog LID). Maar waar we eerder de trend branche shift van events naar live contact al beschreven, nog 1 tipje van de sluier:

#EventTrends2021: Van online communiceren naar online beleven

Waar we direct na de lockdown al onder de indruk waren van een geslaagde TEAMS of Zoom sessie, zien we de beleving, de aandacht en de impact van dergelijke platte online communicatie afnemen. Daarom gaan we heel snel naar de online 'LIVE' experience als nieuwe standaard.

Louter online communiceren is in 2021 niet meer afdoende om mensen te bereiken, laat staan te raken. Dus moeten online concepten volledig gebaseerd zijn op de wetten en impact van live momenten, van live contact. Dat betekent dat het vak van online communiceren vol in gaat zetten op de experience en beleving en vanuit die basis gaat communiceren of vermarkten, LET WEL, zonder dat die beleving de communicatie in de weg staat....

>> Wil je ook vandaag nog het #EventTrends2021 overzicht in je mailbox? Word dan lid, ontvang het trend- en ontwikkelingenoverzicht en steun ons platform

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.