
Efteling scoort met klantgerichtheidstraining
Sinds 2002 biedt de Efteling, in samenwerking met het bureau Innergie, Klantgerichtheidstrainingen aan. De training is gebaseerd op de Efteling-visie op klantgerichtheid.
Met name de medische wereld weet de Efteling te
vinden voor de trainingen. "In de strijd om de patiënt moeten zorginstellingen
klantgerichter gaan werken en wordt de Efteling vaker benaderd voor het volgen
van de opleiding. Een voorbeeld hiervan zijn de IJsselmeerziekenhuizen uit
Lelystad en Emmeloord. In groepen volgen hun medewerkers momenteel de training.
Vaste trainingslocatie is het Efteling Hotel, waarbij het Efteling Park gebruikt
wordt voor een praktijkdeel van de training", aldus Eric van Beerenbonk van de
afdeling Communicatie van het attractiepark.
Efteling-visie
In samenwerking met het bureau
Innergie uit Breda ontwikkelde de Efteling
trainingen en presentaties over professionele klantgerichtheid. Christel Bassing
van Innergie: "De trainingen, gebaseerd op de Efteling-visie op
klantgerichtheid, richten zich vooral op de persoonlijke ontwikkeling en
verantwoordelijkheid van de deelnemers."
Tientallen jaren ervaring
Bassing: "Tijdens de training wordt op een verrassende, inspirerende en
praktijkgerichte wijze de essentie van dienstverlening behandeld. Die is in een
zorginstelling hetzelfde als in een attractiepark, ook al is het product
wezenlijk verschillend. De 55 jaar ervaring van de Efteling met
klantgerichtheid maakt het onderwerp levendig en direct vertaalbaar naar iedere
dienstverlenende organisatie. De training is er uiteindelijk op gericht om
klantgerichtheid te borgen in de dagelijkse bedrijfsvoering en het
personeelsbeleid.”
Training in Efteling Hotel
De vaste trainingslocatie van de Klantgerichtheidstraining is het 4-sterren
Efteling Hotel. Het hotel heeft 122 kamers en herbergt verder o.a. restaurant De
Hoffelijke Heraut, bar De Gelagkamer en 6 kasteelzalen: Mythezaal (144 m²),
Marezaal (120 m²), Sagezaal (30 m²), Fabelzaal (30 m²), Legendezaal (30 m²) en
Separé (60 m²). Deze locaties kunnen geschakeld ingezet worden. Het Efteling
Hotel werd geopend in 1992.