Drive+Thru+Concepten+%282%29%3A+VisitBrabant+en+MPI
Nieuws

Drive Thru Concepten (2): VisitBrabant en MPI

De komende dagen aandacht voor diverse Drive Thru concepten die de afgelopen maanden zijn georganiseerd. Onder het mom van: niet focussen op wat niet kan, maar kijken wat er wel kan, in deel II Projectmanager VisitBrabant Convention Bureau Anita van de Pas over de drive thru binnen het Reconnect evenement.

Evenement:
Reconnect, programmaonderdeel drive thru

Wie was de opdrachtgever?
VisitBrabant Convention Bureau & MPI Nederland.

Wie de uitvoerders?
Partners van VisitBrabant Convention Bureau & MPI Nederland. Zij bestuurden alle auto’s.

Wat was de doelgroep?
90 Meeting- & Eventprofessionals uit Nederland.

Wat was de doelstelling/uitdaging?
De doelstelling van de dag was Let’s reconnect. Maak opnieuw contact, herontdek elkaar, ervaar de kracht van live en sta open voor ideeën uit een andere hoek en ben constructief nieuwsgierig.

We hebben er voor gekozen om de verplaatsing van de hoofdlocatie (1931 in Den Bosch) naar de 4 verschillende middaglocaties (in Eindhoven) met tussenstops op 6 verschillende lunchlocaties (verspreid door Brabant) op een ludieke manier vorm te geven.

De uitdaging was om dit o.a. Coronaproof te organiseren en zodat 30 auto’s tegelijk op 6 verschillende lunchlocaties zouden aankomen en weer tijdig op 4 andere middaglocaties te laten starten.

Wat was het concept? En wat maakte het zo bijzonder?

Aftermovie Reconnect: timeframe ‘Wat is jou het meest bijgebleven?’ 1.41 – 2.05 Beeld/video: Jan Buteijn

Alle eventdeelnemers verplaatste zich vanuit het ochtendprogramma van 1931 naar Mainstage. Onder het genot van een Brabants worstenbroodje werden ze geplaatst op het hoofdpodium waar een indrukwekkende violiste speelde in een prachtige lege zaal met machtig mooi rood licht. De deelnemers stonden op het podium in het middelpunt. Onder aan het podium kwamen ondertussen de auto’s aangereden, waardoor telkens 3 gasten in een auto stapten om naar de verschillende locaties te gaan.

De deelnemers wisten niet dat ze door middel van persoonlijk autovervoer verplaatst zouden worden. Elke rit is kwalitatieve netwerktijd. Je ontmoet telkens 3 nieuwe mensen. 1e rit vanuit Mainstage naar de lunchlocatie, 2e rit van de lunchlocatie naar het middagprogramma, 3e rit van het middagprogramma terug naar Mainstage in Den Bosch. Het was een ware verassing voor alle eventdeelnemers om zo op pad te gaan.

Hoe paste de drive thru in een voor- en natraject?

De drive thru was een onderdeel van het gehele dagprogramma. Het hoofdthema Let’s Reconnect werd letterlijk ervaren door nieuwe connecties te maken in de auto.

Wat was het effect / de impact?

De gasten waren totaal verrast dat ze op deze manier verplaatst werden. Ze waren onder de indruk en heel enthousiast. Tijdens de verschillende autoritten zijn waardevolle nieuwe contacten gelegd zowel op zakelijk vlak maar er kwamen ook veel persoonlijke verhalen naar boven.

En dit vonden de deelnemers ervan (enkele quotes uit de enquête):

“Wisselende groepjes tijdens de autoritten was super. Zowel netwerken als de tijd van verplaatsing doden!”

“Zeker ook de autorit, leuk element en geeft de kans om met kleine groepjes te praten.”

Onze DriveThru was uniek doordat we in een indrukwekkend leeg poppodium een DriveThru hebben georganiseerd waarbij waardevolle contacten zijn ontstaan.

Bekijk ook:
>> Drive Thru Concepten (1): Deltion College

>> Drive Thru Concepten (3): Avans Hogeschool
>> Drive Thru Concepten (4): EDC

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.