De+kansen+voor+2022%3A+denk+niet+in+hybride+events%2C+maar+in+hybride+eventtrajecten
Nieuws

De kansen voor 2022: denk niet in hybride events, maar in hybride eventtrajecten

EVENTTRENDS2022 - Deel II van het EventBranche.nl Halfjaarboek komt er aan. Daarin volle focus op live, expereince en events in 2022. Live.Forward. is de conclusie. In het trendkatern visionairs, trendwatchers en trendtellers aan het woord. EventBranche.nl zelf geeft een overzicht van de 5 allergrootste ontwikkelingen en dus kansen weer in The Big 5. De derdde hoofdtrend met veel potentie voor de wereld van live contact: denk niet in het hybride event, maar in hybride eventtrajecten.

Trap niet in het denken in hybride middelen, maar denk in hybride trajecten

(foto: Jaarbeurs Studios)

Ze rolden bijna over elkaar heen: de experience experts over de hele wereld riepen om het hardst dat hybride events de toekomst zouden zijn. Toch is de ontwikkeling in deze een andere. In tegenstelling tot wat de roepers doen vermoeden: het is niet de hybride eventvorm die 2022 gaat vormgeven. Nee, het zijn hybride trajecten waar online en offline events er slim en strategisch opvolgen, aanvullen en versterken. Dus stop met denken in het midden, het hybride event, en zie de ongekende kracht en impact van hybride eventtrajecten.

Voor de zekerheid, even een zeer toegankelijke definitie van hybride events:

Een hybride evenement is een fysieke bijeenkomst / live event, waar tegelijkertijd ook een online publiek aan deelneemt. Zowel het fysiek aanwezige, als het online publiek kunnen bij een hybride vorm op hetzelfde moment de(zelfde) ervaring of inhoud tot zich nemen vanaf verschillende locaties. Daarbij is in het concept en de regie van het hybride evenement rekening gehouden met zowel de fysieke doelgroep als de online doelgroep. In de praktijk gaat het dan over 1 paraplu waar beide regie-stromen (online en fysiek) samen hun effect hebben.

Daarbij zie je en herken je de kracht van hybride events du moment dat jouw doelgroep een ‘reisdrempel’ heeft. Er is niets mooiers en effectievers dan het bereiken van een doelgroep op afstand, middels een goed hybride eventconcept. De combinatie van live gasten raken en online het bereik van de live communicatie en experience vele malen groter maken, is goud waard. Niet nieuw, maar in deze tijd wel krachtiger dan ooit. Maar waar de echte ontwikkeling voor 2022 zit: hybride eventtrajecten!

Wie een slimme communicatietraject en/of marketingstrategie uitwerkt, waarbij live, online, virtuele en hybride events elkaar afwisselen die is spekkoper. We zijn gewend aan online, aan interactie en input geven en precies daar ontstaat een nog grotere kracht voor het live event. Met de input van je gasten, met de crowdsourcing tools in het voortraject en de slimme touchpoints in het natraject belooft de hybride eventtraject-trend veel goeds voor 2022.

Echt veel, maar dan ook veel meer, sterker nog ALLES dat je aan kennis, tips, inzichten en visie nodig hebt voor jouw events binnen jouw marcom-mix, lees je in het EventBranche.nl Halfjaarboek. Moet je wel lid zijn:

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.