De 3 beste kleine beursstands van Duitsland
BEURSDEELNAME - Dat beurzen slimme levendige doorstroomevenementen zijn, dat bewijst het keurkorps aan beurzen in Nederland steeds weer. Daarbij zijn de meest impactvolle beursstands ingericht als mini events. Bij onze oosterburen is de beurs nog een echt fenomeen. Iedere stad heeft een eigen Messe met volle agenda's. Maar wat zijn in Duitsland de beste beursstands? EventBranche.nl zette drie beursstand-winnaars van de BrandEx Awards op een rij: klein, slim, innovatief.
Beursstand tot 100 vierkante meter, BrandEx Award
- WICONA, Expo Real
- Opdrachtgever: WICONA
- Bureau: Atelier Seitz GmbH
- Naam: Rising High
De kernboodschap die op BAU 2019 werd gecommuniceerd: "Let's build the city of the future" was het leidend thema voor de beursstand van 36 m² op Expo Real die Atelier Seitz presenteerde in de derde dimensie. Steden van de toekomst groeien steeds sneller de lucht in. Stedelijke architectuur wordt meer verticaal - WICONA biedt architecten en metaalbewerkers de knowhow, intelligente hightech producten en de service voor een breed scala aan bouwprojecten. Gebouwen, park en stedelijke structuren van de tweedimensionale stad afgebeeld op de vloer zijn grafisch verticaal geëxtrudeerd op de muren met pixelnauwkeurigheid en leiden het zicht in een spiegel, waardoor het stadsbeeld herkenbaar is in de ogen van de bezoeker. De interactieve "Cityscope" centraal geïntegreerd presenteert de nieuwste projecten en producten van WICONA op een onderhoudende manier.
Beursstand tot 500 vierkante meter, BrandEx Award
- D'ART DESIGN GRUPPE, EUROSHOP 2020
- Opdrachtgever: DART
- Naam: DELIVERED
Dart op de Duitse beurs der beurzen, EuroShop: een verhaal van meer dan 30 jaar en 10 keer als beursdeelnemer. 'Dit keer pakten we onszelf in dozen en verscheepten we onszelf naar de beurs - om door bezoekers op een innovatieve en ontdekkende nieuwe manier te worden ervaren. Het project maakt in eerste instantie een ongewone indruk. Tussen de conventioneel vormgegeven beursstands staat een monumentaal krattenkasteel. Ze zijn de gemene deler in de beursstandbouw en de geheime held 'achter de schermen' van elke beurs. Maar op de openingsdag zijn ze onzichtbaar geworden voor de gasten omdat ze altijd voor het toneel verborgen blijven. Gebruikelijk, maar wij hebben ze naar het grote podium gebracht. De esthetiek van het ruwe materiaal en de schijnbaar willekeurige opstelling vormen een tegenhanger van de uniforme tentoonstellingsarchitectuur. In een wereld waar alles meer en meer digitaal, multimediaal en onvermijdelijk soepel is geworden, levert DELIVERED een bewuste inzet voor non-conformisme.
Waar dozen zijn, is inhoud. Het idee is om alles wat ons als ontwerpbureau definieert, ons creatief drijft, effectief in te pakken en naar de beurs te vervoeren; Ideeën, speciaal gereedschap, geheime ingrediënten, humor en een beetje magie. Alles wat Dart is. DELIVERED is ook een antwoord op een fundamentele vraag: wat willen bezoekers eigenlijk van een beursstand? Een plek die een eenvoudig verhaal vertelt, ontmoetingen op ooghoogte mogelijk maakt en echte peer-to-peer communicatie aanmoedigt. En er valt veel te ontdekken bij DELIVERED. Op het eerste gezicht geeft een grote LED met hoge resolutie een sfeervolle uitstraling aan de stand, vergelijkbaar met die van een digitale spiegel. Dan de kratten zelf, veel bevatten verborgen werken van Dart, die zich materialiseren in virtual reality. Anderen bevatten liefdevol gearrangeerde, analoge inhoud die korte verhalen over het leven van het bureau onthult. DELIVERED is ook een blauwdruk voor duurzaam ontwerpen. Indrukwekkende architectuur en expressief design gaan hand in hand met hulpbronnenbesparend, duurzaam werk - als je het onderwerp vanaf het begin waarneemt. Dart gebruikt EuroShop als signaal, in samenwerking met FAMAB: Na de beurs worden alle kratten uitgedeeld aan partnerbedrijven, leveranciers en culturele instellingen voor verder gebruik.
Beursstand tot 100 vierkante meter, BrandEx Award
- hartmannvonsiebenthal the brand experience company GmbH, EuroShop 20
- Opdrachtgever: hartmannvonsiebenthal the brand experience company GmbH
- Naam: HVS AT EUROSHOP 20
De compacte HVS-stand op EuroShop 2020 combineert drie kamers tot één meeslepende etalage. Door het externe portaal met reflecterende stalen ballen de gasten te bereiken via de gespiegelde entree. Transparante visitekaartjes zijn de sleutel die de ogenschijnlijk witte schermen van de galerie tot leven brengt. Een blik door het visitekaartje onthult het portfolio van HARTMANNVONSIEBENTHAL. Het optische mechanisme dient als gespreksaanzet en geeft een nieuwe invulling aan de klassieke vorm van presenteren en beursstands. De centrale VR-tentoonstelling "MIXR", presenteert in de stand het nieuwe mixed reality platform van HVS. Bezoekers creeeren in de virutele showroom individuele retail prototypes, testcampagnes en communicatie en dompelen zich meteen onder in hun nieuwe winkelinrichting.