Boozed: creativiteit in actie
Creativiteit stroomt door de aderen bij het Boozed-team. Het zit diep verankerd in het DNA van het bedrijf dat ooit begon als cocktailbar op events. Het bedrijf in Delft heeft zich ontwikkeld tot specialist in het creëren van unieke belevingen op events en locaties.
Boozed heeft alle bouwstenen in huis. Van advies, ontwerp, concept tot implementatie. Alle disciplines om een idee te vertalen naar een experience die ertoe doet. De kern van Boozed wordt gevormd door elf designers met verschillende achtergronden: Van architecten tot grafisch vormgevers, en zelfs een bloemstyliste. Het geeft exact aan hoe veelzijdig het bedrijf is.
Boozed richt zich op het creëren van een passende sfeer en beleving voor elk merk of boodschap, van pop-up shops tot congressen. Toen tijdens de pandemie op eventgebied nauwelijks nog iets mogelijks was, specialiseerde Boozed zich in het aankleden van kantoren en bedrijfspanden. Met succes; het hielp het bedrijf de crisis door en het zorgde bovendien voor een verbreding van de bedrijfsvoering.
Boozed wil graag mensen inspireren en prikkelen door creativiteit, sfeer en doordachtheid. “Wij zijn voortdurend bezig met het ontdekken van wat opdrachtgevers beweegt en bezighoudt”, aldus Creative Director Kim de Ridder. Het bedrijf is constant op zoek naar nieuwe inspiratie. “Daarvoor kijken we onder meer naar de modewereld, want die lopen vaak voorop. Ook kijken we heel goed naar wat er in de maatschappij speelt en gebeurt.”
Project Playground
Een sprekend voorbeeld van een succesvol project van Boozed is ‘Project Playground’, waarbij het team samen met opdrachtgevers en leveranciers werkte aan het creëren van een uniek concept. Co-creatie in optima forma. Boozed was verantwoordelijk voor het totaal-concept van de ' European Women in Tech' computerbeurs, waarbij 45 toonaangevende techbedrijven werden vertegenwoordigd.
Boozed streeft naar een unieke signatuur en durft daarom ook ‘nee’ te zeggen tegen opdrachten als er geen goede match is met de opdrachtgever of de drukte het niet toelaat om de kwaliteit te garanderen. Het bedrijf besteedt veel aandacht aan het personeel en biedt volop interne opleidingen aan. Uiteraard is Boozed bezig met duurzaamheid en is het bedrijf bezig met het behalen van de 'B Corp certificering. Het doel is om dit jaar het certificaat te behalen. Boozed maakt bovendien bewuste keuzes en is gericht op circulaire oplossingen, zoals het creëren van custom made stands zonder afval.
(foto: Floris Heuer)
Voldoende tijd
De afgelopen maanden waren hectisch. Door de pandemie waren veel events uitgesteld. “Toen het weer mocht, moest alles met stoom en kokend water. Nog altijd is de doorlooptijd van veel events veel korter dan voor de pandemie. Dat is wel iets wat ik opdrachtgevers zou willen meegeven: Geef voldoende tijd en ruimte, want dat leidt tot een beter resultaat.”
(foto: Janus van den Eijnden / Boozed)