Mysteryland sluit af met spectaculaire show
Afgelopen weekend heeft Mysteryland wederom zijn positie als voorloper in de festivalwereld bevestigd met een adembenemende en ongekende eindshow die bezoekers sprakeloos achterliet. Deze unieke show, ontwikkeld in samenwerking met ‘s werelds grootste biermerk BUD en TWOFIFTYK DRNS (bekend van shows op o.a. Burning Man), integreerde 600 drones, vuurwerk, 3D-video, licht, muziek en zang samen in een perfecte choreografie die de grenzen tussen realiteit en virtualiteit liet vervagen. Dankzij deze creatieve integratie werd het podium niet alleen een visueel middelpunt, maar transformeerde het naar een indrukwekkende 120 meter hoge beleving, iets wat zonder het merkpartnerschap met BUD niet mogelijk zou zijn geweest.
Deze eindshow is een prachtig voorbeeld van hoe strategische partnerships, zoals die tussen ID&T en AB InBev, de festivalervaring naar een hoger niveau kunnen tillen. Door middel van creatieve en betekenisvolle integraties wordt niet alleen de beleving van de bezoeker versterkt, maar wordt ook aangetoond hoe een merk op een authentieke manier waarde kan toevoegen aan een evenement. Deze samenwerking sluit naadloos aan op de eerder dit jaar gestarte strategische samenwerking tussen ID&T en AB InBev en benadrukt het belang van dergelijke partnerships in tijden van stijgende kosten voor zowel organisatoren als bezoekers.
Eveline Grimberg, Senior Brand Partnerships Manager Mysteryland: ‘Begin dit jaar hebben ID&T en AB Inbev de ambitie naar elkaar uitgesproken om vernieuwende merkactivaties en marketingcampagnes te creëren voor onze evenementen, waarmee we onze bezoekers onvergetelijke ervaringen willen bieden. We zijn ontzettend trots en dankbaar dat we deze indrukkende, en showtechnisch nooit eerder vertoonde, eindshow samen met BUD hebben ontwikkeld. Zonder deze samenwerking was het niet mogelijk geweest een eindshow van deze proporties aan onze bezoekers mee te geven. We zien dit als een mooi voorbeeld van hoe merken geïntegreerd kunnen worden in onze evenementen en ook als de perfecte afsluiting van een zeer succesvol evenementenseizoen. We kijken er dan ook naar uit om onze samenwerking in de komende jaren verder uit te breiden, met als doel om op een positieve manier te verbinden en het leven te vieren.’
Samenwerkingen steeds crucialer
In een tijd waarin de culturele sector geconfronteerd wordt met uitdagingen zoals de aanstaande BTW-verhoging, zijn dit soort samenwerkingen cruciaal om ticketprijzen betaalbaar te houden. Daarbij toont Mysteryland aan dat wanneer een partnership op een creatieve manier wordt geïntegreerd, het daadwerkelijk iets kan toevoegen aan de festivalervaring. De grootschalige en onvergetelijke eindshow van dit jaar is een perfect voorbeeld van hoe dit in de praktijk gebracht kan worden.
Met deze spectaculaire afsluiting van het festivalseizoen bevestigt Mysteryland wederom zijn toewijding aan innovatie, duurzaamheid en het bieden van een unieke festivalervaring die bezoekers nog lang zullen bijblijven.
Foto: Enrique Meesters