FX Agency strijdt mee voor vijf internationale awards
FX Agency maakt als finalist kans op maar liefst vijf awards bij de prestigieuze Global Eventex Awards. De winnaars worden in mei bekendgemaakt. The digital experience agency hoopt opnieuw in de prijzen te vallen, nadat het vorig jaar al vier awards won. FX Agency is een van de toonaangevende bureaus in Nederland op het gebied van digitale events. De finaleplekken zijn een erkenning voor de unieke (digitale) ervaringen die het bureau creëert voor haar klanten.
The Global Eventex Awards
In totaal strijden maar liefst 1600 bureaus uit 90 landen om de prijzen binnen de categorieën ‘Art, entertainment & public events’, ‘Conference meetings & expos’, ‘Corporate & community events’, ‘Events by region’, en 'For good’.
"We zijn ontzettend trots en dankbaar dat we in de finale staan van maar liefst vijf Eventex Awards", aldus Niels Janssen, founder van FX Agency. "Het is een erkenning voor de inzet en creativiteit van ons team, en we zijn vereerd om weer in een rijtje te staan met de beste evenementen- en experience marketing bureaus ter wereld. Het team werkt keihard aan elk project en we hopen straks een mooi feestje te mogen vieren met een of meerdere awards als ultieme bekroning.”
Ingezonden cases
FX Agency maakt met drie ingezonden cases kans op vijf awards:
- Virtual Celebration Event (Top Employers Institute)
- Virtual Corporate Event (Top Employers Institute)
- Positive Change Event (Deloitte)
- Event Storytelling (Deloitte)
- Online Educational Event (Hogeschool InHolland)
Top Employers Institute
Het jaarlijkse internationale event van Top Employers Institute is een van de inspirerende cases die kans maakt op een award: in 2021 en 2022 stond FX Agency al aan de basis van de jaarlijkse Certification Celebration met een volledig virtuele productie. In 2023 keerde FX Agency terug met een hybride event en een lange termijn campagne-aanpak. Het event werd afgetrapt met een vernieuwde wereldwijde online Certification Celebration. Boom Chicago-ster Stacey Smith leidde een late-night talkshow waarin alle Top Employers in het zonnetje werden gezet.
Vanwege de verschillende tijdzones werd het event drie keer live gehouden. Tijdens het event werd er een content- en activatieplatform geïntroduceerd waarmee alle 2000 Top Employers gedurende het hele jaar aandacht kunnen genereren voor hun merk. FX Agency ontwikkelde ook het concept voor 14 in-person events verspreid over de hele wereld. De beelden van de casevideo spreken voor zich en kun je hier bekijken.
Deloitte
De ingezonden cases van FX Agency zijn een mix van virtuele, hybride én in-person events. Een van deze in-person events was het Net-Positive-Dinner, dat in maart 2022 plaatsvond. Daarbij schoven de CEO's van Nederlands grootste voedselproducenten en bedrijven bij elkaar aan tafel voor een heel bijzonder diner. Op initiatief van Deloitte gingen zij tijdens deze maaltijd met elkaar in gesprek over de toekomst van onze voedselketen. FX Agency heeft van dit event een unieke ervaring gemaakt, zowel voor tijdens als na afloop van het event.
Hogeschool InHolland
Voor Hogeschool InHolland ontwikkelde FX Agency een online platform op maat. Hiermee kregen potentiële studenten van over de hele wereld de mogelijkheid om de Open Dagen van de hogeschool bij te wonen, zelfs als ze niet in-person naar de locatie konden komen. Het platform bood een 3D-wereld waarin de student zich virtueel kon oriënteren door middel van campus rondleidingen, live presentaties en studiekeuzechecks. Het online platform van Hogeschool InHolland is een innovatieve en effectieve manier gebleken om studenten te bereiken en hen te helpen bij het maken van een weloverwogen studiekeuze.
Over FX Agency
FX Agency is het toonaangevende digitale experience agency in Utrecht. Het bedrijf is gespecialiseerd in het creëren van unieke en innovatieve digitale ervaringen voor hun klanten. Naast Top Employers, Deloitte en InHolland hebben ze een breed scala aan klanten in verschillende sectoren, zoals ING, Ahold Delhaize en TomTom.