35ste+editie+DIY%2Dfestival+KreaDoe+overtreft+verwachtingen
Persberichten

35ste editie DIY-festival KreaDoe overtreft verwachtingen

Afgelopen week stond Koninklijke Jaarbeurs volledig in het teken van creatief hobbyen tijdens KreaDoe. Het grootste do-it-yourself (DIY)-festival van de Benelux is buitengewoon succesvol afgerond met bijna 20 procent meer bezoekers dan de vorige editie. Met een indrukwekkend aantal van meer dan 53.700 bezoekers en een festival dat bruiste van energie, inspiratie, workshops, demonstraties en ontmoetingen met populaire creatieve influencers, kijkt Jaarbeurs terug op een boven verwachting succesvolle beurs. KreaDoe heeft niet alleen de creativiteit van bezoekers laten zien, het evenement heeft ook een recordbedrag voor het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie opgehaald.

Extra feestelijke 35ste editie 

KreaDoe vierde afgelopen week haar 35ste verjaardag. Al 35 jaar vernieuwt het evenement en gaat het met de tijd mee. Zo konden bezoekers deze editie voor het eerst kennismaken met 3D printers en sublimeren: een techniek voor het printen van ontwerpen op stof. Ook werd samengewerkt met populaire influencers en creatieve experts zoals CreaChick, Robèrt van Beckhoven, Jill Schirnhofer en Paperfuel die in workshops de laatste trends en technieken demonstreerden. Eén van de bezoekers deelde: ‘Ik heb heerlijk rondgestruind, veel workshops gedaan en me heerlijk laten inspireren in het KreaDoe theater.’

Hoogste donatiebedrag ooit voor Prinses Máxima Centrum 

Een bijzonder hoogtepunt tijdens de 35ste editie was de inmiddels beroemde bingo voor het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie. Jaarbeurs zet zich als partner al jarenlang in voor de missie van het Máxima: ieder kind met kanker genezen met optimale kwaliteit van leven. KreaDoe heeft ruim 17.000 euro opgehaald voor het onderzoeksziekenhuis. Marleen Rompen: ‘Het is zo mooi om te zien dat onze bezoekers gezamenlijk een enorme impact hebben gemaakt door een nog hoger bedrag dan vorig jaar op te halen voor het Prinses Máxima Centrum.’ Het opgehaalde bedrag vanuit de bingo en de donaties uit de webshop leveren onder andere een bijdrage aan dagelijkse activiteiten voor de kinderen en gezinnen in het Prinses Máxima Centrum.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.