%27Wie+in+hybride+events+denkt%2C+mist+de+kans%3A+onze+gehele+branche+is+hybride%27
Nieuws

'Wie in hybride events denkt, mist de kans: onze gehele branche is hybride'

HYBRIDE EVENTS - Wij zijn er uit. Hier op kantoor van EventBranche.nl. De toekomst is geduid. Die is nog een beetje spannend, maar vooral enorm hoopvol. Toch wachten er 3 grote uitdagingen voor onze sector: personeel/handjes/experts, cijfers in het juiste perspectief en de hang naar hybride events. In dit artikel de uitdaging om niet het evenement, maar ons hele vak als hybride te benaderen.

Laten we maar eens met die laatste beginnen: de hang naar hybride events, als ware die vorm van evenementen de oplossing voor alles in de toekomst van onze branche. Door op die manier te denken, doen we onszelf enorm te kort. We gaan dan eigenlijk weer terug naar af: door de vorm te benoemen als onze toekomst, missen we het grotere plaatje. Wij denken dat we onze branche, daar waar live communicatie en experience marketing binnen marketing- en communicatiemixen een grote rol spelen, in zijn geheel als hybride moeten zien. De eventbranche is per definitie een hybride branche.

En dat is echt wat anders dan het evenement, het moment, hybride te maken. Natuurlijk kan dat in veel gevallen een gouden oplossing zijn, maar blijf naar ons vak kijken als een strategisch en trajectmatig communicatiemiddel. Zie hoe een voortraject met diverse online events, interactie met sprekers, het ophalen van data en vragen, leidend naar een fysiek event als ultiem hoogtepunt, met parellel online sessies en dan ook nog eens die twee werelden verbindend. De live bezoeker is misschien wel hybride door in contact te zijn met een aantal van zijn collega's op kantoor. Ook heeft de gast geen statisch programmaboekje meer, maar een smartphone met alle communicatiekanalen, interactiemogelijkheden en extra informatie in haar broekzak. Hoe hybride wil je het hebben...

Kortom, uitdaging 1:

Ga ons krachtige communicatiemiddel niet in een hybride keurslijf drukken, maar zie het als een hele krachtige eventvariant binnen een nog veel groter palet. Maar wat als we onze hele branche gaan zien als hybride. Waar we alle online en digitale mogelijkheden integreren in een traject waar digitaal en live samen tot enorme impact kunnen komen. Hybride impact, van een hybride branche.

Lees bijvoorbeeld ook:

>> 'Digitaler maakt het allemaal nog veel persoonlijker'

Binnenkort deel 2 en 3:

- De valkuil van cijfers niet in de juiste context plaatsen

- Het enorme tekort aan eventpersoneel, experts en handjes

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.