Wetenschappelijk onderzoek naar de kracht van live communicatie en eventmarketing
DE KRACHT VAN LIVE - DE KRACHT VAN LIVE - Voor het eerst in de geschiedenis zal er met wetenschappelijke metingen hersenonderzoek gedaan worden naar de beleving van een bezoek aan evenementen. D&B Eventmarketing, Party Rent Group, RAI Amsterdam, Sanoma Media The Netherlands en EventBranche.nl hebben de krachten gebundeld en funden samen een neuro-economisch onderzoek naar de impact van live in de marketing- en communicatiemix.
Bureau voor Consumer Neuroscience Neurensics voert de studie uit onder auspiciën van wetenschappers van de Universiteit van Amsterdam. 'In alle marketingdisciplines van marketingstrategie tot pricing en reclame zijn legio neuro-onderzoeken verricht, maar rondom het live deel van de marketing- en communicatiemix nog niet eerder’, laten de onderzoekers weten.
Het onderzoek van Neurensics richt zich op het analyseren van de kracht van live en events binnen het geheel van marketing- en communicatiemiddelen. “Als sector geloven we dat live events een van de krachtigste tools is binnen de marketing- en communicatiemix van bedrijven, merken en andere organisaties. Live events prikkelen zintuigen en activeren daarmee emoties bij bezoekers. Maar welke waarde en (economische) impact dit heeft, willen we graag wetenschappelijk onderbouwd zien. Dit onderzoek gaat ons daarbij helpen’, schetst initiator Sjoerd Weikamp van EventBranche.nl namens partners:
De uitvoer van het onderzoek door Neurensics zal dit jaar al in gang worden gezet. Binnenkort veel meer over dit bijzondere onderzoek.