Wachten+er+gouden+bergen+voor+de+eventbranche%3F
Nieuws

Wachten er gouden bergen voor de eventbranche?

VAN DE REDACTIE - Deze week ontvangen duizenden opdrachtgevers, bedrijven, merken en organisaties die evenementen in hun marketing en communicatiemix hebben zitten, evenals onze betalende leden, het bijna 200 pagina's dikke EventBranche magazine Halfjaarboek. Houvast voor de toekomst, visies, interviews, trends, tips en aanbod. Hierbij alvast het voorwoord.

LET OP, word nu nog lid en ontvang het Halfjaarboek binnen enkele dagen

Het is allemaal eigenlijk nog steeds niet te bevatten. Wat een klappen, wat een lastige periode en wat staat ons nog te wachten? De afgelopen maanden met vele, vele opdrachtgevers in contact geweest. Wat kunnen we nog doen? Wat mag wel, wat mag niet? En nu, terwijl het licht aan het eind van de tunnel echt begint te schijnen, gaan we de draad weer oppakken. Als nooit te voren zal live communicatie, experience marketing en events de marketing- en communicatiemix beheersen. Of het fysieke events zijn, digitale, online, hybride, virtuele? Wie zal het zeggen. Maar misschien ligt onze toekomst wel in een veel breder kader...

In de afgelopen maanden zijn online events en ook de hybride varianten in alle soorten en maten definitief onderdeel geworden van de wereld van live communicatie. Juist door het gebrek aan live ontmoeten, lijken ook andere onderdelen en disciplines binnen bedrijven, overheidsinstellingen, merken en alle andere organisaties doordrongen van het belang van live contact. Of het nou met klanten, consumenten, partners, collega’s of de grote buitenwereld is: oprecht live contact lijkt de sleutel tot zoveel vraagstukken en uitdagingen. Dit halfjaarboek is dan ook bijna 200 pagina’s aan hoop, kansen, ontwikkelingen en inzichten, die ons vak van live communiceren naar een ongekende hoogte gaan brengen. Het neuro onderzoek met het bewijs voor de kracht van live communicatie, de customer journey die altijd al ingericht had moeten worden door event- en experiencedenkers, de roep om sociaal maatschappelijke stellingname, de krachtige mix van digitaal en live, de grotere trends en ontwikkelingen, stuk voor stuk is het een pleidooi voor een nog slimmere, nog impactvollere en vooral nog bredere inzet van events.

Nieuwe dageraad
En wat dan de definitie van dat event is? Ach, dat is eigenlijk niet zo belangrijk. Want of je nou inzet op een reeks aan evenementen om je collega’s weer tot een team te vormen met de missie en visie tot in het DNA verankerd? Of dat je een nieuw product of nieuwe service introduceert? Of de dag dat je beseft dat jouw chatbot, de customer service afdeling en collega’s op recruitment eigenlijk allemaal moeten gaan denken en handelen vanuit het grootste gastvrijheidsgoed: live contact, dat is ons voorland. Dat is onze gouden toekomst en de nieuwe dageraad voor hét communicatie- en marketingmiddel dat raakt, dat activeert, dat gedrag verandert en dat ‘oplevert’.

Welkom bij de wedergeboorte van het mooiste en meest impactvolle vak dat er is. Welkom in jouw nieuwe wereld, welkom bij LIVE CONTACT.

Sjoerd Weikamp
Hoofdredacteur EventBranche.nl en EvenementOrganiseren.nl
sjoerd@eventbranche.nl 

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.