Verhoog de ROI van je evenement in drie stappen (3/3)
Het verbeteren van de ROI van een evenement draait niet alleen om het vergelijken van de kosten met de waarde die het oplevert. In deel 1 en 2 spraken we over het gebruiken van de unieke voordelen van live evenementen en het verkrijgen van data. Nu we de voordelen van Meeting Automation Systems hebben besproken, delen we dit keer een aantal tips om zowel vooraf, tijdens als na een evenement het meeste uit je automatiseringssysteem te halen:
VOOR HET EVENEMENT
1. Inventariseer wie het evenement bijwoont en gebruik een automatiseringsplatform om evenementen te organiseren. te plannen en te organiseren. Sommige automatiseringssystemen kunnen zelfs voorspellen wat voor soort deelnemers het evenement zullen bezoeken, waardoor je de kans krijgt om bepaalde demografische gegevens te verzamelen.
2. Wanneer je een duidelijk beeld hebt van wie er aanwezig is, heb je beter zicht op wie er een lead is en op wie je je moet richten tijdens het evenement.
TIJDENS HET EVENEMENT
3. Blijf op de hoogte van boekingen. MAP’s of automatiseringssystemen zijn ontworpen om ervoor te zorgen dat iedereen, van verkoopmedewerkers tot leidinggevenden, een overzicht heeft van wat er waar gebeurd. Hierdoor voorkom je dat er dubbele zalen worden geboekt.
4. Door een automatiseringssysteem weet je meteen wanneer vergaderingen hebben plaatsgevonden en kun je notities in realtime bekijken.
5. Moet je op het laatste moment een aanpassing maken? Automatiseringssystemen zijn flexibel en events kunnen indien nodig worden gewijzigd.
NA AFLOOP
6. Houd statistieken bij en analyseer welke aspecten het meest en het minst effectief waren.
7. Evalueer eenvoudig de bedrijfsresultaten en zie hoe je jouw ROI hebt gemaximaliseerd.
8. Versterk de teamaansprakelijkheid dankzij de transparante beschikbare gegevens.
9. Vergelijk de prestaties in de loop van de tijd en kijk hoeveel je groeit.
Bekijk ook:
>> Deel 1: Verhoog de ROI van je evenement in drie stappen: gebruik de voordelen van live events
>> Deel 2: Verhoog de ROI van je evenement in drie stappen: het verkrijgen van data
4 Reasons Why Events Are The Best Marketing Investment is a sponsered post by Jifflenow and first appeared on Eventmanagerblog.com
EventBranche.nl is trots onderdeel van het EventMB-netwerk.