Ulrike+Tondorf+van+Bayer%3A+%27Live+communicatie+was+en+is+een+belangrijk+deel+van+onze+merkactivatie%27
Nieuws

Ulrike Tondorf van Bayer: 'Live communicatie was en is een belangrijk deel van onze merkactivatie'

BEA WORLD FESTIVAL - Ulrike Tondorf Head of Brand Activation & Engagement bij Bayer is de nieuwe juryvoorzitter van de Best Event Awards World. De prijzen voor de beste live communicatie en experience marketing worden dit jaar wederom online uitgereikt. Dat gebeurt tijdens het BEA World Festival van 14 t/m 17 december 2021. Juryvoorzitter Ulrike Tondorf deelt haar visie:

 

De lessen van Ulrike Tondorf:
- Live communicatie blijft ook in de toekomst een belangrijk onderdeel van de merkactivatie van Bayer
- Duurzaam, diversiteit en inclusiviteit als bouwstenen voor innovatie
- Awardwinnende evenementen richten zich op de persoonlijke beleving en sluiten aan op de behoefte van de consument

Ulrike Tondorf is bij Bayer verantwoordelijk voor design, strategische planning, aansturen en implementeren van alle nationale en internationale congresdeelnames, beurzen en events van alle gezondheidszorg brands binnen Bayer. Daar is later ook nog de verantwoordelijkheid voor corporate branding in combinatie met de branding van de diverse labels. Sinds 2017 leidt Tondorf ook nog eens het Center of Excellence voor Bayer's live en experience branding. De organisatie van de Best Event Awards interviewde Tondorf:

'De live communicatie branche was, en zal dat in de toekomst ook blijven, een belangrijk onderdeel van onze brandactivation. De afgelopen jaren heb ik als jurylid van BEA World enorm veel geleerd van deelnemende bureaus en de voorbeelden van andere merken en bedrijven. Daarbij zie je dat door de pandemie de vraag veranderd is. Bedrijven en merken gebruiken die mogelijkheid om onderwerpen als duurzaamheid en diversiteit in de eventbranche min of meer te consolideren voor de toekomst. Een enorme kans voor bureaus om zich daar ook op aan te passen.'

Waarom zou je juist nu mee doen aan de Best Event Awards World?

'Voor een bureau geldt dat je jezelf steeds weer moet uitdagen om up to date te zijn. Hoe kun je dat beter doen en meten dan een award te winnen tijdens BEA World, van een jury met corporate eventmanagers? Sluit je aan op hun behoefte?

Waar moet een awardwinnend project in de post-pandemie tijd aan voldoen?

'Een awardwinnend evenement moet voldoen aan de behoeftes van iedere eindgebruiker, ongeacht of het evenement live, fysiek of digitaal is.'

Welke advies heb je nog om tot een awardwinnend evenement te komen?

'Diversiteit en inclusiviteit zijn de bouwstenen voor innovatieve oplossingen. Luister naar de behoeftes en durf jezelf open te stellen voor nieuwe oplossingen. Dat gaat een lange termijn effect hebben op de duurzame customer experience.'

“Welcome to the new stage” is de claim van BEA World Festival 2021. Wat is de new stage voor jou?

“New stage” is voor mij een synoniem van verandering. Niemand weet nu al zeker hoe de toekomst van brand experience is of hoe het er uit gaat zien. Die blik in de toekomst krijg je alleen door heel goed naar de consument te luisteren. Daarbij hoeven we het wiel niet opnieuw uit te vinden. We moeten dat wat we al wisten en konden combineren en meenemen, heroverwegen om van daaruit tot individuele en duurzamen oplossingen te komen.

>> Ook deelnemen aan BEA WORLD 2021? Hier vind je alle informatie

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.