Top+van+de+entertainment+industrie+bundelt+krachten+in+Fourmation+Entertainment
Nieuws

Top van de entertainment industrie bundelt krachten in Fourmation Entertainment

Fourmation Entertainment wordt zo langzamerhand een bundeling van de top van Nederland entertainmentland. Met als kernwoorden 'immersive' en 'storytelling' gaat het bedrijf innovatieve entertainmentconcepten in de markt zetten voor zowel live als digitaal publiek.

Voormalig CEO van RTL Nederland en RTL Group, Bert Habets, en Sjoerd van Schooten, nu nog Executive Producer bij Stage Entertainment Nederland hebben zich als nieuwe partners bij Fourmation Entertainment aangesloten. Ze voegen zich bij voormalig ID&T executives Jeroen Jansen, Fatih Kahyaoglu en Paul Brouwer. Met de nieuwe formatie gaat het bedrijf zich met strategische partners focussen op IP creatie van ‘immersive’ en ‘storytelling’ concepten voor een live en digitaal publiek. Eind augustus opent het eerste project vanuit die koers haar deuren: OUR HOUSE, ’s werelds eerste elektronische muziek museum in de voormalige iT te Amsterdam. Voor de zomer wordt een tweede project gelanceerd.

vlnr: Faith Kahyaoglu, Jeroen Jansen , Bert Habets, Paul Brouwer, Sjoerd van Schooten
(fotocredit: Patrick Kool)
 

Binnen het huidige Fourmation Entertainment is Jeroen Jansen creatief verantwoordelijk, Fatih Kahyaoglu commercieel en Paul Brouwer operationeel. Bert Habets zal zich, naast een aantal andere activiteiten buiten Fourmation, bezighouden met de strategische koers, nieuwe projecten en de financiering en organisatie daarvan. Sjoerd van Schooten gaat zich vanaf 1 augustus volledig richten op de creatieve business development.

Fourmation Experience Pioneers
Fourmation Entertainment ontwikkelt innovatieve, cross culturele en digitale en live ‘experiences’. De afgelopen jaren was het bedrijf verantwoordelijk voor verschillende projecten zoals World Unplugged (Ibiza), Tomorrowland Our Story (Amsterdam), We Are Electric festival (NL). Met de nieuwe formatie wil Fourmation nog meer innovatieve concepten in de markt zetten, gebruik makend van verschillende genres van amusement. Daarbij zal het zich ook gaan bezighouden met het duurzamer inrichten van stedelijke ruimtes waarbij allerlei vormen van cultureel en educatief vermaak centraal staan (placemaking). 
 

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.