The+Next+Event+maakt+je+rijker
Nieuws

The Next Event maakt je rijker

De enige constante in deze roerige tijden is verandering. Zeker in de eventbranche is geen dag hetzelfde en gaan de ontwikkelingen in razend tempo. De kracht van live communicatie, hybride, de metaverse, duurzaamheid; het zijn belangrijke thema's in ons werkveld. Daarnaast ziet de branche zich voor uitdagingen gesteld. Denk alleen al aan de energiecrisis, het tekort aan vakkrachten en het sluimerende gevaar van Covid. Redenen genoeg om The Next Event te bezoeken. Sjoerd Weikamp van het organiserende EventBranche.nl vertelt precies wat je kunt verwachten op maandag 19 september in de Fokker Terminal in Den Haag.

"Saai was het nooit in de eventbranche, maar nu vliegen de vonken er wel vanaf", aldus Sjoerd Weikamp van EventBranche.nl. "Het was een periode een beetje stilstaan. Nu zijn we aan het hollen als nooit tevoren. Er is zoveel vraag naar live events, dat we binnen de branche tegen grenzen oplopen. Dat vraagt om nieuwe oplossingen."

Dit is een van de thema's tijdens The Next Event op maandag 19 september in de Fokker Terminal in Den Haag. Dit event is exclusief toegankelijk voor - en dus ook specifiek gericht op - opdrachtgevers. Alles draait om kennis, inspiratie en elkaar ontmoeten. Na de ontvangst trapt Sjoerd Weikamp om 09.30 uur met een korte maar krachtige keynote over de stand van zaken in de branche. "Never waste a good crisis zou het thema kunnen zijn. Covid is natuurlijk verschrikkelijk geweest, maar - manisch optimist als ik ben - zie ik ook dat er ontwikkelingen in een stroomversnelling zijn gekomen en dat er nieuwe initiatieven zijn ontstaan. In de nieuwe wereld liggen ontzettend veel kansen, maar die moet je wel wilen zien. Een aantal van deze kansen pak ik beet in mijn voordracht." 

Trendbattle
Na deze inspirerende opening kunnen de bezoekers nemen Richard en Lieke Lamb je mee in een heuse trendbattle gericht op live communicatie en experience marketing, events dus. Dit internationaal beroemde trendwatchers-echtpaar legt de kansen bloot voor events in de toekomst. Met welke trends en ontwikkelingen krijgen we te maken en hoe kun je daar als organisator op inspelen. Richard en Lieke Lamb werken regelmatig samen en laten de laatste jaren in het EventBranche Halfjaarboek hun licht schijnen op het volgende jaar.

Relatiemarketing en events
"Live communicatie en experience marketing lopen als een rode draad door de dag. "Dat komt duidelijk naar voren in de presentatie van D&B Eventmarketing. In hun keynote geven ze geheimen prijs van een goede relatiemarketing. D&B Marketing zijn dé specialisten als het gaat om het binden van relaties door middel van kwalitatief hoogstaande events. Als organisator ben ik er trots op dat deze partij het podium pakt en hun waardevolle kennis en ervaring met ons wil delen", aldus Sjoerd Weikamp.

Merkempathie en checklisten
Behalve de sessie over relatiemarketing zijn er meer keynotes die waardevolle inzichten geven. The Oval Office heeft een presentatie over merkempathie. Dit is zo ongeveer de grootste uitdaging in communiucatie. Tijdens de presentatie krijg je handvatten aangereikt, waarmee je resultaat gaat behalen. En dan de digitale wereld en de metaverse. Wat kun je daar mee? Lenny Klaassen van Effectivents zet het helder uiteen, ook weer met insights die je verder helpen in je dagelijkse praktijk.

In de Fokker Terminal zijn speciaal voor The Next Event zo'n 35 huiskamers ingericht. Bedrijven uit de eventbranche verzorgen hier kennissessies in een intieme setting met maximaal vijf personen. Bezoekers kunnen zelf een keuze maken uit het menu van 35 sessies. Enkele voorbeelden van sessies zijn 'Toegankelijkheid van locaties', 'Catering en duurzaamheid',  'Een evenement organiseren is topsport'. De kennis tijdens deze bijeenkomsten van een half uur worden verzorgd door partners uit de branche zoals de Jaarbeurs Utrecht, NextVenue, NetworkTables, Feyenoord, De Doelen en AVEX.

The Next Event is uitsluitend toegankelijk voor opdrachtgevers en organisatoren. Kaarten kosten 99,- per setje van twee, zodat je een collega kunt meenemen. Het kennisevent is op maandag 19 september. De ontvangst is tussen 08.30 en 09.30 uur en wordt om 15.30 uur afgesloten met een netwerkborrel. Het hele programma is gericht op het kennis delen, waarbij de impact van live communcatie en experience marketing centraal staat. Een bezoek aan The Next Event zorgt voor inspiratie en maakt je rijker. 

 

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.