Sterk+herstel+marketingbudgetten+verwacht%2C+eventmarketing+nog+in+slecht+weer
Nieuws

Sterk herstel marketingbudgetten verwacht, eventmarketing nog in slecht weer

EVENTMARKETING BUDGETTEN - Het Engelse IPA Bellwether onderzoek naar de budgetten van marketeers bij Engelse multinationals toont voor het eerst sinds maanden hoop en positieve verwachtingen. 'Marketeers hebben voor het eerst sinds 2015 de toekomst als positief bestempeld.' Binnen de huidige budgetten wordt het eventbudget nog altijd naar beneden bijgesteld.

Met name de positieve blik in de toekomst is hoopvol, maar heeft natuurlijk ook te maken met de dip waar we inzaten. IPA Bellwether Report toont die positieve trend middels een grafiek:

Likewise, a net balance of 36.6% of marketers were more confident than last quarter about their own company's prospects, compared with 12.0% in Q4 2020.

Ondertussen tonen de resultaten van het onderzoek een soort 'halt' als het gaat om het verder terugbrengen van marketingbudgetten, wat zou kunnen duiden op een aanstaand keerpunt. Paul Bainsfair, director general bij IPA, neemt zelfs de woorden voorteken van een bounce back in marketing investering in het Verenigd Koninkrijk in de mond.

Toch was er in Q1 van 2021 vooral nog een verdere krimp van de marketingbudgetten zichtbaar. Daarbij kwam de zwaarste klap wederom in de eventmarketingbudgetten: ruim 40 procent van de ondervraagden sneed in hun eventmarketing budget. Echter, dat percentage toont ook een ommekeer. In de laatste twee kwartalen van 2020 gaf namelijk nog liefst 63 en 64 procent van de ondervraagden een krimp in budget aan.

>> Bekijk het onderzoek van IPA Bellwether Report

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.