Rymax+Lubricants+dompelt+distributeurs+onder+in+Holland%2D+en+merkbeleving
Nieuws

Rymax Lubricants dompelt distributeurs onder in Holland- en merkbeleving

Rymax Lubricants is een opvallend merk in de wereld van smeermiddelen, lubricants. Het merk dat haar thuisbasis in Nederland heeft, is in ruim 35 jaar tijd vertegenwoordigd in meer dan 55 landen. Daar zitten hun distributeurs die Rymax op de lokale markt zo groot mogelijk proberen te maken. Rymax haalde die groep distributeurs naar Nederland om het merk, het land van het merk en hun nieuwe fles te presenteren. Het werd een ongekende mix van een incentive, intern event en een brand event.

Van over de hele werle kwamen de Rymax-collega's, family zoals het vanaf moment een werd genoemd, naar Nederland. Bahama's, Irak, Guatamala, Peru, Bulgarije, La Reunion en ga zo maar door. Conceptmatig een hele uitdaging voor Rymax om daar een programma voor te maken, waar, zo bleek achteraf, iedereen laaiend enthousiast over was.

Rymax-marketing verantwoordelijke Jan Pieter Doove vond de haak waar het tweedaagse event aan opgehangen kon worden: Holland. "Ons merk is niet alleen oranje, maar heeft ook Holland en Nederland in haar merkuiting. Wij maken gebruik van de technologische voorsprong hier in Nederland en over de rest van de wereld wordt dat ook als een kwaliteitsstempel gezien. Daarom wilden we onze distributeurs een prachtige twee dagen geven, waarbij naast ons merk, ons familiegevoel en onze nieuwe productlijn/fles alles om Nederland draaide."

Dat lukte Rymax opvallend goed. Zo werd als 'thuislocatie' het Leonardo Hotel in Vinkeveen gekozen. Tijdens de openingsavond aan het water werden daar alle collega's van over de hele wereld aan elkaar voorgesteld. Aardig concept: het waren de verschillende accountmanagers van het Nederlandse hoofdkantoor die hun 'klanten' introduceerden. Met een lach en met wat ze bereikt hebben in hun land voor Rymax. Het zorgde voor een ideale sfeer om elkaar snel te leren kennen.

Vervolgens kregen de gasten de Zaanse Schans, de lokale oliemolen was volledig Rymax-gebrand, een tochtje over de Amsterdamse grachten met lunch aan boord, een presentatie in Heineken Experience van de brandmanager van Heineken om Rymax' boodschap wordt een specialist en wees consistent in je marketing, kracht bij te zetten, een prachtig diner in Kasteel Woerden, een E Chopper rondrit op dag twee. De 50 deelnemers langs de Vecht, Breukelen en al het moois wat je tussen Vinkeveen en de Spoorwegkathedraal kunt vinden zorgden voor veel bekijks van de lokale bevolking. In de Spoorwegkathedraal werd vervolgens, na een boeiende uitleg van Martin de Munnik van Neurensics over de neurowetenschappelijke benadering van een nieuwe verpakking, het nieuwe product gepresenteerd. Mooi om te zien hoe iedereen even op de foto wilde met de nieuwe fles en de Nederlandse directie of accountmanagers. Ook een slimme oplossing: tijdens het busvervoer naar de verschillende locaties werden video's met interssante kennis over Rymax en hun producten. De afsluitende lunch benadrukte nogmaals het eenheidsgevoel dat in die twee dagen is ontstaan.

Slim in elkaar gezet event, dat 100 procent positieve reacties opleverde, voor Rymax in de nasleep een ideaal momentum om weer in gesprek te gaan met haar distributeurs en de banden met de Rymax-family te versterken.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.