Ryan+Strain+%28YouTube%29%3A+%27Breng+de+takeaway+van+jouw+event+terug+naar+1+regel%27
Nieuws

Ryan Strain (YouTube): 'Breng de takeaway van jouw event terug naar 1 regel'

THE EXPERIENCE CONFERENCE 2021 - The Experience Conference 2021, het signature event van branchevereniging IDEA over de marketingkracht van live, gaf een boeiend kijkje in de machinekamer van de (hybride) eventwereld van morgen. De keynote van YouTube-marketeer Ryan Strain gaf een insight in hoe YouTube zich in Nederland met experiences in de markt zet.

Op 28 september jl. beleefde een exclusief gezelschap van 60 marcom- en event professionals The Experience Conference hybrid edition 2021 van IDEA live in De Kromhouthal in Amsterdam. En nog eens ruim 200 deelnemers online, waarvan een deel via satelliet events bij partner hogescholen. EventBranche.nl kijkt de komende dagen terug op de boeiende sprekers tijdens TEC 2021:

Ryan Strain (YouTube):

'Breng de 'takeaway' van jouw event terug naar 1 regel'
Ryan Strain, Product Marketing Manager bij YouTube / Google, sprak tijdens The Experience Conference 2021 online tot het fysieke en online publiek over events waar de meerwaarde van YouTube samenkomt met de Nederlandse cultuur. Daarbij is de insteek van YouTube voor hun belevenissen en evenementen interessant: iedere experience moet terug te brengen tot 1 zin 'take-away'. Inderdaad precies zoals wij zoeken en vinden op het YouTube-platform. Strain spreekt onder meer over YouTubes Stay home-campaign en komt tot 4 belangrijke learnings:

  • Lean on your brand - events en experiences moeten voortkomen uit het DNA van je brand
  • Simplify your learning - de boodschap de les van jouw event of experience terugbrengen naar 1 zin
  • Tailor your content to your audience - gebruik niet alle data en inzichten van jouw doelgroep, maar daag ze tegelijkertijd uit om kritisch te denken
  • Give a diverse set of perspectives - zorg voor een mix en diversiteit aan belevenissen en zet onconventionele experts in

 

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.