Rene Boender: 'Iedereen is pandemoe'
Rene Boender is een inspiratiebron voor velen. Zo staat hij op podia over de hele wereld voor bedrijven als Heineken, Apple, Amazon, Profile, Starbucks en Coca Cola. De Nederlandse trendteller ziet dat iedereen 'pandemoe' is. Hij heeft een briefing voor 2022. Zijn boodschap: "Zeg wat je gaat doen".
2021 Gaat de geschiedenis in als een transformatiejaar. Menig spreker en event-organisatie hing aan de zuurstof, maar kreeg geen steun. Het organiseren werd door steeds veranderende spelregels zowel in Nederland als internationaal anders. Ook de onderwerpen.
In vergelijking met 2019, het laatste jaar waar alles nog mocht, is er behoefte aan een duidelijke visie op de toekomst. De tijd van het tapdansen is voorbij: het gaat nu om inhoud die ertoe doet. Waar je wat aan hebt en in actie kan omzetten. Gelukkig zijn de (internationale) briefing-gesprekken voor 2022 weer volop ingezet door CEO's en eventmanagers. Nog een jaar zonder visie 'door Zoomen' is geen optie. Daarom is het juist nu tijd om het net ophalen.
Het is opvallend dat de CEO (zelfs bij grote bedrijven) er zich mee bemoeit en live input geeft. Dus niet pas bij de presentatie van het event even kijken maar al bij de briefing. En dat is mooi. Adapting to change in combinatie met remote leadership wordt het meest genoemd. En natuurlijk: hoe motiveer en inspireer ik al mijn personeel maar zeker Gen Z, die nu de werkvloer op stromen.
Inclusiviteit
Voorts: Innovatie is een containerbegrip geworden! Hoe zetten wij echte doorbraken weer in de spotlight? Hoe smeden wij één team en hoe houden wij de teamspirit hoog bij remote werken? Inclusiviteit en diversiteit zijn belangrijk voor iedere organisatie. Hoe zorgen wij ervoor dat het geen 'lip service' is maar echt en oprecht wordt doorgevoerd?
En last but not least: Hoe kunnen wij bijdragen om de sustainable doelen eerder te bereiken dan politiek over wordt gesproken? Op basis van de feedback van de keynote bezoekers van de laatste drie maanden blijkt dat er met name honger is naar duidelijkheid. En ja: laten we eerlijk zijn: ook naar weer meer zaken vieren die wel goed zijn gegaan.
100 dagen
De visie klip en klaar presenteren en energiek brengen is belangrijk. Niet twijfelen... het zou kunnen dat. Nee! Helder en met zekerheid: dit gaan we doen. De 1.000 dagen-strategie. Dit is de richting. Over 100 dagen kijken we waar we zijn en hoe wij de volgende 100 dagen gaan invullen. Kort op de bal, maar altijd alert op veranderende omstandigheden. Altijd met Energie, Enthousiasme en Compassie. Met EEC dus. En het liefst 3 x per jaar: om het jaar goed te starten, eind mei om de eerste maanden te evalueren en de zomer energiek door te knallen! En in oktober om de laatste maanden om nog even tot het gaatje te gaan...