Relatiemarketing%3A+events+versterken+propositie+van+financieel+dienstverlener+Bovemij
Nieuws

Relatiemarketing: events versterken propositie van financieel dienstverlener Bovemij

Bovemij, al bijna 60 jaar financieel dienstverlener in de mobiliteitsbranche, heeft alles onder één dak: van verzekeringen en financieringen tot rechtshulp en data. Niet alle klanten zijn zich bewust van dat ijzersterke dienstenpakket. Met een slimme relatiemarketingstrategie, met onder meer een divers pakket aan events, brengt Bovemij daar samen met D&B Eventmarketing verandering in.

EventBranche.nl sprak met de relatiemarketing experts binnen D&B Eventmarketing over de relatie evenementen, de strategie en het effect:

"De relatiemarketingstrategie die we voor Bovemij hebben ontwikkeld, is het antwoord op de vernieuwde orgnaisatiedoelstellingen."

"Door events als middel in te zetten, versterken we de propositie 'Bovemij helpt je succesvol te ondernemen'. De strategie bevat een blauwdruk voor een jaarkalender vol relatie-events met de titel ‘Kom Verder bij Bovemij’: de Bovemij Werkplaats, Mobility Masters, de Bovemij Familiedag en het Bovemij Mobiliteitsfestival. Maar eerst was het tijd voor de kick-off: de Bovemij BedrijfsBoost voor een selecte groep klanten."

Centraal in de de eerste Bovemij BedrijfsBoost stond de (op)komst van de elektrische auto. Tijdens ‘The future is Electric’ ontdekten managers en eigenaren van diverse autobedrijven wat de kansen zijn van Electric Vehicles, wat dit betekent voor de inrichting van hun bedrijf tot welke feiten en fabels er bestaan rondom de elektrische auto. Zo vertelde ‘duurzaam wereldreiziger’ Wiebe Wakker hoe hij in een elektrische auto en zonder geld naar Australië reisde. Ondernemer Jeroen Vertongen sprak over de toekomst van mobiliteit en de gevolgen hiervan voor zijn klanten. En autocoureur en topondernemer Tom Coronel motiveerde de bezoekers om succesvol te ondernemen.

>> Lesson learned: meerdere events per jaar als middel om organisatiedoelstellingen te bereiken

De BedrijfsBoost sloot naadloos aan bij de missie van Bovemij: ondernemers in de mobiliteitsbranche helpen succesvol te ondernemen. Naast informeren en inspireren, werden er namelijk ook praktische handvatten aangereikt tijdens zogenoemde sleutelsessies. Van tips om je werkplaatsomzet op peil te houden tot adviezen om elektrische voertuigen te verkopen.

>> Lesson learned: met tussentijdse metingen steeds beter afstemmen op de wensen van je doelgroep

De learnings van dit eerste succesvolle evenement vertalen we door in de scripts van de opvolgende evenementen, zodat deze waardevolle bijeenkomsten steeds beter aansluiten bij de wensen en verwachtingen van de doelgroepen. Alleen op die manier kan de boodschap van Bovemij het beste beklijven.

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.