Porsche+richt+zich+op+digitale+merkbeleving
Nieuws

Porsche richt zich op digitale merkbeleving

Porsche zet ook in op digitale merkbeleving. Het Duitse automerk heeft tijdens Art Basel in Miami als start van de digitale merkbeleving de eerste NFT-collectie gepresenteerd. Digitale kunst is slechts één aspect van de Web3-strategie van Porsche. Met de nieuwe virtuele merkaanwezigheid wil Porsche zijn positie als iconisch merk onderstrepen en de fascinatie van zijn sportwagens overbrengen op kunstuitingen in de digitale wereld.

Het digitale kunstproject van Porsche wordt gerealiseerd door de in Hamburg gevestigde ontwerper en 3D-kunstenaar Patrick Vogel. In zijn studio Alt/Shift creëert de voormalige architect een beeldtaal voor uiteenlopende toepassingen. Voor Porsche heeft Patrick Vogel digitale beelden ontworpen rond een witte Porsche 911. De doelgroepen worden interactief bij het proces betrokken. Potentiële kopers kunnen het ontwerp van de individuele NFT's beïnvloeden en helpen vormgeven in een traject van enkele maanden. 


Voor het interactieve ontwerp geeft Patrick Vogel kopers de keuze uit drie kernthema's van het merk Porsche. Deze kunnen dan later op de autokunstwerken worden geprojecteerd. Erfgoed, de routes Performance en Lifestyle hebben invloed op het uiterlijk en het karakter van de digitale verzamelobjecten. 

Met zijn nieuwe virtuele merkaanwezigheid wil Porsche zijn positie als iconisch merk onderstrepen en de fascinatie van zijn sportwagens overbrengen op kunstwerken in de digitale wereld. Digitale kunst is slechts één aspect van de Web3-strategie van Porsche. Porsche werkt aan de integratie van de mogelijkheden van blockchain in bestaande en toekomstige processen en oplossingen. De samenwerking is interdisciplinair. Het vindt plaats met de steun van de dochterondernemingen Porsche Digital, MHP en strategische zakenpartners zoals UP.Labs en nft now.

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.