Waarom+Philips+twee+Gouden+Giraffe+Event+Awards+won%2E%2E%2E
Nieuws

Waarom Philips twee Gouden Giraffe Event Awards won...

In de aanloop naar de Gouden Giraffe Event Awards 2024 in mei van dit jaar, zetten we Award winnende cases centraal. Philips mocht zichzelf de grote winnaar van de Gouden Giraffe Event Awards 2023 noemen. Het wereldmerk kreeg in de TheaterHangaar een Gouden Giraffe in de categorie Brand Events en een gouden langnek voor het meest innovatieve eventconcept.

De jury was erg te spreken over de combinatie van nieuwe tools, virtual reality en de persoonlijke ontmoeting met het merk, haar kernwaarden en producten. “Het persevent is voor Philips wereldwijd door Turn Key Business Events naar een hoger niveau getild. De keuze voor een kleinschalig, persoonlijk en voor de doelgroep unieke beleving is heel slim. Het raakt mensen in het hart en verbindt het hoofd met het hart.”  

Het concept van het Philips Lifestyle Global Press Event draaide in alles om de persoonlijke beleving. Om dat te bewerkstelligen en de groots mogelijke impact te creëren vond Philips samen met haar bureau Turn Key Business Events de perfecte mix tussen virtueel en in person beleving:

De gasten werden verwelkomd in de locatie door de Philips PR officers. Hier konden ze genieten van een hapje en drankje. Vervolgens werden ze voorgesteld aan een persoonlijke host, die ze nogmaals welkom heette en begeleidde naar een eigen hotelkamer. Op weg naar de hotelkamer legde de host al kort de verwachtingen van de experience uit, dit met name om de gast op zijn of haar gemak te stellen, aangezien de totaalbeleving een intense ervaring was.

Eenmaal aangekomen in de hotelkamer mocht de gast plaatsnemen voor de TV. Hier speelde een korte Philips brand movie om de Philips positionering top of mind te hebben. Aansluitend ging de brand movie over in de aankondiging van de persoonlijke VR beleving, die ze te wachten stond, dit werd gevisualiseerd door de ‘blue dot’ een visuele weergave van de verteller. Na deze aankondiging had de host een korte persoonlijke intake met de gast. Er werden
drie vragen gesteld:
• Noem 3 mensen die dicht bij je staan
• Noem een moment waarop je trots was op jezelf
• Noem de 3 kenmerken van vriendschap

De gast sprak de antwoorden in middels een speciaal op maat gemaakte iPad app. Dan volgde een korte uitleg over de VR beleving; hoe het werkt en dat de interactie de beleving optimaliseert. Maar met name was dit bedoeld om de gast op het gemak te stellen, want het voelt toch vreemd als er iemand naar je kijkt, terwijl je een VR-bril op hebt. En dan was het moment daar dat de VR beleving kon starten.

Dit was het begin van de virtuele reis door The Wonder of You, oftewel: je eigen lichaam. Na afloop van de VR beleving nam de host de VR-bril en controllers weer aan en vroeg uiteraard hoe de beleving was geweest. Daarna nam de host de gasten mee naar het Philips PR team voor een hapje en een drankje, en met name om na te praten over de totaalbeleving en de rol die Philips inneemt in het leven van de mens met zinvolle producten en oplossingen die mensen helpen goed te leven, gezond te blijven en van het leven te genieten.

Tijdens Gouden Giraffe TV bij AVEX in hun prachtige A2 Studio, namen we een kijkje achter de schermen van de award winnende event:

De foto is gemaakt door Jordi Wallenburg Fotografie.

 


Jouw event in de spotlights? Win jij de Gouden Giraffe?

Voor de uitreiking van de Gouden Giraffe Event Awards in mei 2024 hebben we een mooie early bird actie. Dus wil jij kans maken op de prijs der eventprijzen? Jouw event, merk, bedrijf en organisatie in de spotlights zetten? Doe dan mee en maak gebruik van de voorinschrijving!

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.