Onderzoek, feiten, cijfers over eventmarketing en live communicatie in 2023
Het blijft nog altijd een soort tekort voor ons krachtige live vak: het gebrek aan cijfers, onderzoek en feiten. De komende tijd presenteren we diverse uitkomsten van onderzoeken wereldwijd. Nu eerst maar eens een overzicht van wat interessante feiten en cijfers uit het bekende Bizzabo Events Industry Survey and Report van 2023. In dat onderzoek zei 80,4 procent van de organisatoren dat events de meest krachtige tool in hun marketingmix is.
Maar ook de gasten op diverse events werden ondervraagd en ook daar kwamen interessante uitkomsten uit. De meest aansprekende uitkomsten van het Bizzabo Events Industry Survey and Report van 2023:
Organisatoren en opdrachtgevers:
- 80 procent ziet in events hun meest krachtige marketingmiddel
- 86 procent gaat evenveel of meer events inzetten in 2024
- 76 procent ziet in person events als een belangrijk onderdeel van het overall succes. Eenzelfde percentage denkt dat die rol alleen nog maar zal toenemen.
- 71 procent heeft moeite met het blootleggen van de ROI van hun events aan de schillende stakehiolders
De gasten op een evenement:
- 69 procent van de gasten ziet een event als de beste manier om nieuwe producten te leren kennen
- 77 procent ziet in events de ideale netwerktool
Veel meer feiten en cijfers: The state of in-person B2B conferences