Nederlandse Curling Bond winnaar Gouden Giraffe PR Mediawaarde
GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS - Een totaal onbekende sport werd als nooit te voren op de kaart gezet met evenement met een minimaal budget en een enorm bereik. In no time een open NK georganiseerd, creatief en effectief, met als resultaat zeer grote PR en Mediawaarde. EN DE WINNAAR IS:
Open NK Curling op Natuurijs 2018
Opdrachtgever: Nederlandse Curling Bond
Inzender: Triple Double Sportmarketing
Locatie: Sportpark ‘Het Midden’/ IJsclub Vooruit in Vriezenveen
Aantal personen: 2000 gasten
Budget: tussen 15.000 – 20.000 euro
Inzender: Triple Double Sportmarketing
Locatie: Sportpark ‘Het Midden’/ IJsclub Vooruit in Vriezenveen
Aantal personen: 2000 gasten
Budget: tussen 15.000 – 20.000 euro
Doelgroep:
Met het Open NK Curling richtten we ons op alle Nederlanders met een focus op hbo- en wo-studenten. Zij zijn in staat om deze strategische sport, met haar entertaining en markante karakter, te begrijpen.
Hoofddoelstelling:
Nederland op een laagdrempelige manier kennis laten maken met curling.Subdoelstellingen: binnen een week 24 deelnemende teams werven voor het Open NK Curling en met minimaal budget landelijke media-aandacht genereren voor zowel de curlingsport als haar sponsoren
Concept:
Curling is wereldwijd een grote wintersport, maar in Nederland stelde het tot nu toe weinig voor. Met het Open NK Curling op natuurijs wilden we de sport in Nederland uit de anonimiteit halen. Zodra het vriest denkt de gemiddelde Nederlander al snel aan schaatsen – een enkeling misschien aan ijshockey. Door een Open NK Curling op natuurijs te organiseren waar letterlijk iedere Nederlander aan mee kon doen, is er een nieuw fenomeen bijgekomen. Een week voorafgaand aan het evenement ging de inschrijving – onder voorbehoud van goed én veilig natuurijs – open. Alle Nederlanders, van jong tot oud, konden zich inschrijven voor dit evenement. Teams van 4 tot 6 spelers streden eerst in poules en later in knock-outwedstrijden tegen elkaar. Uiteindelijk kroonde een team zich tot de allereerste winnaar van het Open NK Curling op natuurijs.
Effect:
We hebben Nederland op een entertaining en laagdrempelige manier laten kennismaken met curling door het eerste Open NK Curling op natuurijs ooit te organiseren, waaraan iedereen kon deelnemen. Daarnaast zijn er meer deelnemers geworven voor het event dan de bond leden heeft. Binnen 11 uur na opening van de inschrijving bij Hart van Nederland, op vrijdagavond om 22.30 uur, waren we compleet uitverkocht en ontstond er een enorme wachtlijst van teams die zich voor het Open NK Curling op natuurijs wilden inschrijven. Uiteindelijk stonden er meer dan 70 teams op de wachtlijst. Mediawaarde: € 620.619 en 19.000.000 media impressies.