Merken en beleving in de metaverse: Burberry Harrods takeover op Roblox
In de zoektocht naar inspiratie en naar wat grote merken doen, stuitte de redactie op wereldmerk Burberry. Het iconische kledingmerk koos voor haar marketingcampagne de metaverse: een hernieuwde samenwerking tussen Burberry en Roblox: Burberry Harrods takeover on Roblox.
Op LinkedIn geeft Seema Kukadia, Digital Innovation Manager bij Burberry, uitleg over de Burberry Harrods takeover on Roblox: "Na het succes van onze vorige samenwerking hebben we een gloednieuwe meeslepende ervaring gecreëerd, geïnspireerd op onze fysieke overname. Onze virtuele wereld biedt een op maat gemaakte pop-upervaring, waar gebruikers hun avatars kunnen stylen door digitale Burberry-items te kopen die zijn geïnspireerd op de fysieke capsulecollectie. Spelers kunnen ook communiceren met niet-speelbare personages – geïnspireerd door de officiële portiers van Harrods."
"Met een community-first-lens hebben we ook een buitenparkgebied gecreëerd waar een reeks wekelijkse speurtochten en hindernisbanen wordt gehouden waar spelers gratis items kunnen ontgrendelen."
Meer over experience / events en metaverse:
-
CASE: Feest vieren in de Metaverse
27-07-2022Hoe breng je mensen van verschillende continenten bij elkaar voor een feestje? De Metaverse is de sleutel. Top Employers Institute vroeg FX Agency uit Utrecht om hun jaarlijkse Top Employers Certification Celebration te organiseren. Dat deden ze het jaar ervoor al met veel succes. Maar dit jaar moest er natuurlijk een...
-
Opdrachtgevers klaar voor de Metaverse?
27-07-2022De Metaverse. Grote bedrijven als Amazon, Google en Apple investeren miljarden euro’s in de ontwikkeling van de virtuele wereld. Facebook is zo overtuigd van de Metaverse dat het de bedrijfsnaam heeft veranderd in Meta. Dankzij onder meer deze ontwikkelingen wordt de Metaverse met de dag meer realiteit....
-
Ironische productlancering Heineken Silver in metaverse opgevolgd met fysieke events
14-06-2022Heineken durft. Het mondiale biermerk maakte meer dan eens indruk met campagnes waar live en experience een grote rol speelden. Ook nu staat experience centraal bij de lancering van Heineken Silver. Daarbij koos Heineken voor de metaverse en bouwde de brouwer een eigen virtuele brouwerij in Decentraland. Vol ironie,...