Meer+dan+3000+medewerkers+uit+heel+Europa+samen+op+Happy+Rebels+festival
Nieuws

Meer dan 3000 medewerkers uit heel Europa samen op Happy Rebels festival

Laatst vormde Thor Park in Genk, België, het toneel voor de tweede editie van het Happy Rebels festival van de HR service groep House of HR. Het is daarmee één van de grootste teambuilding-evenementen in de Benelux: het festival bracht meer dan 3000 medewerkers samen uit meer dan 50 dochterbedrijven, van Spanje tot Polen. Met het festival benadrukt House of HR de kracht die het heeft als Europese groep: het bedrijf creëerde een onvergetelijke beleving voor alle medewerkers om hen te bedanken voor het mooie werk dat zij elke dag opnieuw realiseren.

Kracht van de groep
Het Happy Rebels festival is een van de grootste teambuilding-evenementen die georganiseerd worden in de Benelux. Na een eerste editie in 2022 in Eindhoven werd al snel besloten om dit event een tweede keer te organiseren. Ditmaal was Thor Park in het Belgische Genk met zijn centrale ligging het ideale trefpunt. De line-up was een mix van nationale en internationale sterartiesten, met als kers op de taart de Zweedse Loreen, bekend als tweevoudig winnares van het Songfestival. Tussen de muziek door was er ook tijd voor korte bedrijfsmomenten voor de verschillende dochterbedrijven van House of HR

Rika Coppens, CEO van House of HR: ‘Het mooie aan dit festival is dat het samen met alle dochterbedrijven tot stand is gekomen. Door onze krachten te bundelen, kunnen we al onze mensen een beleving geven die geen enkel apart dochterbedrijf aankan. Dat is de kracht van onze groep: dankzij samenwerking creëren we impact. Dit festival oversteeg onze stoutste dromen, en het is allemaal mogelijk gemaakt dankzij onze Happy Rebels zelf.’

Het festival telde 3 podia, waarvan één verborgen onder de grond in een oude mijngang. House of HR bouwde ook een groot campingdorp rond de festivalweide, met plaats voor festihutjes en campers, om collega’s uit onder andere Frankrijk, Duitsland, Spanje en Polen te verwelkomen.

Cultuur en waarde beleven, connectie bevorderen
House of HR heeft een gedecentraliseerd karakter, waardoor de meer dan 50 dochterbedrijven volop voor hun niche kunnen gaan. Het festival is de ideale gelegenheid om de connectie tussen alle medewerkers van de verschillende dochterbedrijven te versterken.

Rika Coppens: ‘Afgelopen weekend konden we twee dagen lang onze Happy Rebel cultuur beleven en samen uit de bol gaan. Onze mensen werken keihard om onze ambities waar te maken. Onze dankbaarheid tonen door hen in de watten te leggen, is een kleine moeite. Het principe ‘work hard, play hard’ past goed bij ons. Iedereen kon afgelopen weekend even de teugels laten vieren, nieuwe mensen leren kennen en een feestje bouwen. We creëerden samen herinneringen die we nooit zullen vergeten. Het is ook onze beste employer branding - bij ons gaat het om beleving, in alles wat we doen: onze verwelkoming van nieuwe kandidaten en medewerkers, voortdurend bijleren, promotie maken en ja, ook samen feesten.’

Duurzaamheid hoog in het vaandel
Bij de organisatie van het evenement werd kritisch gekeken welke duurzaamheidsmaatregelen konden genomen worden: catering met herbruikbare bekers, ingrediënten van lokale producenten en duurzame verpakkingen. House of HR is zich ervan bewust dat de energieconsumptie van zo’n event groot is, dus werden verschillende stappen ondernemen om dit te beperken. 

‘We zetten in op recycling, en gaan zeer nauwkeurig om met voedselverspilling. Alles wat we over hebben qua voeding, doneren we aan lokale goede doelen of voedselbanken. Samen met onze event partner Sylvester Events uit Haacht werd nauwkeurig gekeken hoe we het festival zo duurzaam konden maken. Het festival werd ook voorafgegaan door een fundraising in Genk, waar we 7.800 EUR verzamelden voor onze VZW Jobroad, om zo mensen met een grotere afstand tot de arbeidsmarkt aan werk te helpen, want dat is wat we elke dag doen - we change lives ‘, aldus Victoria Hemelaer, CMO bij House of HR.
 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.