Martijn+Delahaye+%28AFAS%29%3A+%27Niet+alles+van+waarde+is+meetbaar%27
Nieuws

Martijn Delahaye (AFAS): 'Niet alles van waarde is meetbaar'

Martijn Delahaye is directeur Marketing & Communicatie bij AFAS en was één van de sprekers tijdens The Experience Conference 2021 van IDEA. De marketingdirecteur van AFAS sprak over merkkracht maar zette vooral aan tot nadenken: 'Niet alles van waarde is meetbaar. Niet alles wat meetbaar is, is van waarde. Dat past ontzettend bij deze tijd: merkbaar of meetbaar? Niet wat het kost, maar wat het oplevert.'

'Het merk als strategisch instrument is op de achtergrond verdwenen. Ik ben bang dat er de komende tijd meer naar de praktische uitvoering wordt gekeken en niet naar wat de meeste waarde toevoegt voor het merk', stelt Martijn Delahaye (foto: Jan Buteijn) tijdens zijn bijdrage aan The Experience Conference 2021 van IDEA.

6 interessante uitspraken van Martijn Delahaye van AFAS:

  • 'Het merk zelf heeft eigenlijk een merkprobleem.'
  • 'Als je te veel kiest voor online events, of wellicht doorslaat in hybride evenementen, stel je zelf dan de vraag: is je merk nog aanraakbaar genoeg? Ben je genoeg merkbaar, of opmerkbaar?'
  • 'Ik geloof heel erg in de hybride constructie, maar dan alleen als je de juiste keuzes maakt'
  • 'Het gaat niet alleen om commerciele doelstellingen, maar ook het meenemen van mensen die het lastiger hebben, verbind ze en neem ze mee'
  • 'Online bedrijven beginnen er achter te komen dat alleen online aanwezigheid niet genoeg is om het verschil te maken: bouw een merk op'
  • 'Het gaat om de 3 m's: merk, medewerker, maatschappij'


Bekijk hier de bijdrage van Martijn Delahaye van AFAS:

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.