Marketingbudget+onderzoek%3A+meer+budget+voor+live+marketing+en+events
Nieuws

Marketingbudget onderzoek: meer budget voor live marketing en events

De onderzoekcijfers van het IPA Bellwether onderzoek onder de grote multinationals van het Verenigd Koninkrijk zijn weer vrijgegeven. Over Q1 van 2023 is er goed nieuws te melden, want de budgetten voor live en events binnen de totale marketingbudgetten zijn naar boven bijgesteld: +6.3 procent.

Het onderzoek naar de marketingbudgetten overzees, geeft bij iedere uitgave weer aan dat er in het Verenigd Koninkrijk door de Brexit andere krachten spelen. Toch is het een prima benchmark van hoe het eventbudget zich ontwikkelt binnen de marketing budgetten. De belangrijkste uitkomsten over Q1 van 2023:

Stand van zaken marketingbudget en live events budgetten:

  • Waar in Q4 van 2022 de marketingbudgetten nog met slechts 2.2 procent werden bijgesteld, plussen de budgetten in Q1 van 2023 tot +8.2 procent. 
     
  • 1 op de 5 bedrijven geeft aan budgetten voor marketing te verhogen, 2/3 consolideert en de minderheid stelt de budgetten naar beneden bij.
     
  • De budgetten voor events groeide van +5.7 naar +6.3 procent
     
  • Eventbudget is de op 1 na snelste groeiende marketingpot, na salem promotions:

 


>> Bekijk het complete IPA Bellwether Onderrzoek

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.